کره شمالی، بولتون را یک جنگجو خطاب کرد



اخبار,اخبار بین الملل,جان بولتون

کره شمالی امروز (دوشنبه) مشاور امنیت ملی آمریکا را یک "جنگجو" و "محصول انسانی معیوب" خطاب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارنظر از سوی کره شمالی پس از آن مطرح شد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا آزمایش‌های اخیر کره شمالی را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواند.

 

آژانس خبری رسمی کره شمالی از قول سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داد که پیونگ یانگ به حق این آزمایش را انجام داده و حق دارد که از خود با این پرتاب‌ها دفاع کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه خود همچنین آورده است: درخواست از ما برای توقف و دست کشیدن از فناوری بالستیک بدون توجه به برد موشکی به معنای بی‌توجهی به حقوق ما در دفاع از خود است. بولتون را نباید مشاور امنیت ملی خواند بلکه او مشاور تخریب امنیتی است که صلح و ثبات را از بین می‌برد.

 

این اظهارنظر از وی سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سفر به ژاپن به سر می‌برد و دیدارهایی با شینزو آبه، نخست وزیر این کشور داشته که انتظار می‌رود در آنها مساله بن بست موجود بر سر مناقشه اتمی کره شمالی مطرح شود.

 

همچنین این صحبت‌ها از سوی سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در حالی مطرح شده که کره جنوبی رزمایش‌های دفاعی تابستانی سالانه خود را با حضور هزاران نیروی نظامی و غیرنظامی ارتش و برای تقویت رزمایش‌های نظامی با مقیاس بزرگ با مشارکت آمریکا آغاز کرده است.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه در جمع خبرنگاران در توکیو گفته بود که شکی نیست آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هستند و تحریم‌ها علیه این کشور باید همچنان حفظ شوند.

 

کره شمالی چهارم و نهم مه سال جاری میلادی موشک‌های بالستیک کوتاه بردی را آزمایش کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------