آمریکا به اوکراین موشک ضدکشتی می‌فروشد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سفارت آمریکا در کی‌یف اعلام کرد این کشور قصد دارد به زودی به اوکراین موشک‌های ضدکشتی بفروشد.

به گزارش فارس، سفارت آمریکا در کی‌یف این هفته اعلام کرد این کشور در تلاش برای تقویت توان نظامی اوکراین برای مقابله با روسیه، قصد دارد قراردادهای تازه‌ای برای صادرات سلاح و جنگ‌افزار از جمله موشک‌های ضد کشتی به این کشور، منعقد کند.

 

به نوشته پایگاه «دیفنس بلاگ»، بر اساس بیانیه‌ای که در صفحه فیسبوک سفارت آمریکا منتشر شده، با اشاره به مصوبات سنای آمریکا برای حمایت از اوکراین، عنوان شده است که آمریکا احتمالا به زودی کمک‌های خود به اوکراین را به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش داده و برنامه پشتیبانی از صنایع نظامی اوکراین را نیز در بودجه دفاعی سال ۲۰۲۰، در دستور کار قرار دهد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «کمیته نیروهای مسلح سنا پیش‌نویس بودجه دفاعی برای سال ۲۰۲۰ را تصویب کرده، که به پنتاگون اجازه می‌دهد ۳۰۰ میلیون دلار برای ارائه کمک امنیتی به اوکراین تخصیص دهد. این رقم ۵۰ میلیون دلار از رقمی که امسال تخصیص یافته، بیشتر است.»

 

بر اساس این بیانیه، ۱۰۰ میلیون دلار از این مبلغ باید برای خرید جنگ‌افزارهای کشنده با هدف افزایش توان نظامی اوکراین هزینه شود. موشک‌های ضدکشتی مورد استفاده از پدافند ساحلی اوکراین از جمله این جنگ‌افزارها هستند.

 

در هفته‌های گذشته تنش مرزی میان اوکراین و استقلال‌طلبان روس‌تبار افزایش یافته و واشنگتن نیز تهدید کرده که کمک‌های نظامی خود به کی‌یف را افزایش می‌دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------