آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اتحادیه اروپا به آمریکا: نیازهای دو طرف در «معامله قرن» لحاظ شود



اخبار,اخبار بین الملل

مقام‌های اتحادیه اروپا از دولت آمریکا خواسته‌اند در پیشبرد هر گونه طرح سازش میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی نیازهای هر دو طرف در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا»، از آمریکا خواست در هر گونه اقدام برای پیشبر مذاکرات سازش میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی نیازهای هر دو طرف را در نظر بگیرد. 

 

دفتر یونکر اعلام کرد در دیداری که سه‌شنبه برگزار شد، «جارد کوشنر»، داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برخی از تفکرات دولت آمریکا در خصوص  مسائل منطقه را در میان گذاشت. 

 

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در این جلسه که به درخواست کوشنر تشکیل شده بود حضور داشت. مقام‌های اتحادیه اروپا به پیشنهادات کوشنر گوش داده و منافع بنیادین اتحادیه اروپا در زمینه صلح و ثبات ماندگار و بادوام در منطقه را گوشزد کردند.

 

مقام‌های اروپایی گفته‌اند: «توسعه اقتصادی کل منطقه حائز اهمیت است. این توسعه بایستی با پیشرفت سیاسی ماندگار همراه شود که در آن خواسته‌های دو طرف اسرائیل و فلسطینی‌ در نظر گرفته شود.»

 

دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ماه‌هاست که قرار است از طرح خود برای سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی رونمایی کند، اما این رونمایی هر بار به دلیلی به تعویق افتاده است. گفته می‌شود ناکامی اخیر «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، احتمالا بار دیگر انتشار این طرح را به تعویق بیاندازد.

 

بر اساس آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده، این طرح قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به صهیونیست‌ها واگذار می‌کند و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی می‌گیرد. تشکیلات خودگردان فلسطین از سال گذشته که آمریکا بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرد، مذاکره با آمریکا را متوقف کرده است.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------