آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

سندرز: باید به طور شفاف بگوییم که مخالف سیاست‌های مستبدانه نتانیاهو و ترامپ هستیم



اخبار,اخبار بین الملل,سندرز

برنی سندرز، سناتور ورمونت و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا از نتانیاهو و ترامپ به شدت انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه جروزالم پست، برنی سندرز (Bernie Sanders) نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا از نتانیاهو و ترامپ به شدت انتقاد کرد. 

 

سندرز در پیامی تصویری به نشست جهانی یهودیان آمریکا در واشنگتن گفت:ما باید به طور شفاف و واضح بگوییم که مخالف سیاست‌های مستبدانه بنیامین نتانیاهو هستیم. سیاست‌های وی سبب می‌شود که همگان ضد اسرائیل رفتار کنند. من همچنین به شدت مخالف سیاست‌های سلطه طلبانه و مستبدانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستم. من ضد آمریکا نیستم. من ضد اسرائیل نیستیم. اما من مخالف سیاست‌های نتانیاهو هستم.

 

او گفت:من شاهد آن هستم که مردم فلسطین زیر گام‌های یک ارتش اشغالگر بیش از نیم قرن خرد می‌شوند. ما روزانه شاهد درد، حقارت و رنجش واقعی آن‌ها هستیم.

 

وی افزود: اجازه بدهید شفاف باشم. من نمی‌توانم بگویم که چگونه می‌توان به صلح در منطقه رسید، اما در نوار غزه میزان فقر به شدت بالاست.۵۳ درصد مردم بیکارند. شمار افراد بیکار حتی بیشتر است. نرخ بیکاری جوانان ۹۹ درصد است. بیشتر ساکنان نمی‌توانند در این منطقه زندگی کنند، زیرا شرایط غیرقابل تحمل شده است.

 

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا افزود: پایان دادن به اشغالگری و دادن استقلال و حق تعیین سرنوشت و حاکمیت به فلسطینی‌ها در یک کشور مستقل از نظر اقتصادی به نفع آمریکا، اسرائیل و فلسطینی‌ها و سراسر منطقه است. این گامی ضروری برای تضمین پذیرش اسرائیل در منطقه و پیوستن آن به منطقه است.

 

او گفت: شکی ندارم که با وجود چالش‌های موجود هنوز شانس رسیدن به توافق امکان پذیر است. این در سایه تمایل طرفین به مذاکره و سازش امکان پذیر است.

 

وی در پایان گفت:به نظر می‌رسد که نخست وزیر (نتانیاهو) و متحدانش آماده می‌شوند که قلمروی بین دریای مدیترانه تا رود اردن را در اختیار داشته باشند و فلسطینی‌ها یک استقلال محدود را در جوامعی غیرمرتبط در اختیار داشته باشند.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------