حمله شدیداللحن عمار حکیم به دولت عراق



اخبار,اخبار بین الملل,عمار حکیم

رهبر ائتلاف اصلاح و سازندگی، عبدالمهدی را به کندی عمل در تحقق برنامه‌های ترسیمی دولتش متهم کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت عراق، سیدعمار حکیم در خطبه‌های نماز عید فطر در بغداد با اشاره به کارنامه هفت ماهه دولت عبدالمهدی گفت: امروز پس از هفت ماه از تشکیل کابینه شاهد کندی آشکار در روند تکمیل دولت هستیم. برخی وزارتخانه‌ها بدون وزیر است، برخی وزرا باید عوض شوند، و برخی مناصب حساس و کلیدی با سرپرست اداره می‌شود.

 

حکیم که جزو مهندسان رسیدن عبدالمهدی به نخست‌وزیری محسوب می‌شود در ادامه گفت: ما و بسیاری از نیروهای سیاسی به اندازه کافی از دولت حمایت کردیم و از حق سیاسی و انتخاباتی خود گذشتیم تا دولت فرصت کافی برای تحقق وعده‌ها و تعهدات خود به ملت و مجلس داشته باشد.

 

او با برشمردن این تعهدات گفت: پایان دادن به هرج‌ومرج عمومی، وجود گسترش سلاح در دست عموم، از هم پاشیدگی دولت، وجود دولت پنهان و جلوگیری از شکل‌گیری دولت‌های موازی، اولویت دادن به شهروندان، چابک‌سازی دولت، تکمیل تصویب قوانین و مبارزه با فساد، افزایش سرمایه‌گذاری، تأمین خدمات زیربنایی و ضروری جزو این امور بود.

 

حکیم با تهدید تلویحی به خروج از ائتلاف افزود: گزینه دولت در سایه همچنان مطرح است و فقط برای آنکه فرصت بیشتری برای ارزیابی داده باشیم آن را به تعویق انداخته‌ایم.

 

رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق اظهار امیدواری کرد: دولت با شفافیت به مردم توضیح دهد دستاوردها چه بوده و در تحقق چه چیزهایی ناکام بوده تا بر اساس آن گزینه‌های آینده را تعیین کنیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------