آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

فیلیپین سازمان ملل را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرد



اخبار,اخبار بین الملل

سخنگوی دولت فیلیپین در پاسخ به اتهام قتل فعالان حقوق بشر در غالب مبارزه با مواد مخدر توسط کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل گفت، این افراد ادعاهایی کلی را از اطلاعاتی غلط دست‌چین کرده‌اند.

به گزارش فارس، سخنگوی دولت «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دوترته روز شنبه تلاش ۱۱ کارشناس خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در زمینه قتل‌های مرتبط با مبارزه علیه مواد مخدر در فیلیپین را «مداخله غیرقابل بخشش» خواند.

 

این گروه از متخصصین، روز گذشته از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته بودند تحقیقی مستقل را در رابطه با نقض گسترده حقوق بشر در فیلیپین انجام دهند.

 

این کارشناسان اعلام کردند: «تعداد زیادی قتل غیرقانونی و پلیس‌کشی و همچنین قتل مدافعان حقوق بشر را در راستای به‌اصطلاح مبارزه علیه مواد مخدر  ثبت کرده‌اند».

 

«سالوادور پانلی» سخنگوی دولت در پاسخ به این اتهامات پاسخ داد:‌ «تلاش این ۱۱ گزارش‌گر سازمان ملل جهت فروختن حقایق جعلی بی‌ارزش، با اتهامات مخرب علیه مقامات رسمی و ضربه زدن به حق حاکمیت کشور از طریق مداخله غیر قابل بخشش آن‌ها آمیخته است».

 

پانلی افزود این کارشناسان ادعاهایی کلی را از اطلاعاتی غلط دست‌چین کرده‌اند.

 

دولت دوترته معتقد است تمامی بیش از ۵۰۰۰ نفری که توسط پلیس کشته شده‌اند جرایمی مرتبط با قاچاق مواد مخدر داشته‌اند.

 

این گروه از متخصصان علاوه بر موارد فوق، دوترته را به تهدید علنی فعالان حقوق بشر و قضات دیوان عالی کشور، تحقیر زنان و اعمال خشونت علیه فروشندگان مواد مخدر محکوم می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------