دیدار وزیر خارجه آلمان با برهم صالح؛ تاکید بر نقش آفرینی عراق در منطقه



اخبار,اخبار بین الملل,دیدار وزیر خارجه آلمان با برهم صالح

رئیس جمهوری عراق خطاب به وزیر خارجه آلمان گفت کشورش به فعالیت خود برای یکپارچه کردن تلاش‌ها برای تحقق امنیت منطقه ادامه خواهد داد.

به گزارش تسنیم، برهم صالح رئیس جمهوری عراق امروز شنبه در کاخ السلام بغداد، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و هیئت همراه وی را به حضور پذیرفت. بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، برهم صالح ضمن خیرمقدم به میهمانان خود بر اهمیت تقویت روابط میان دو کشور و بهره گیری از فرصت های موجود برای تحکیم و تقویت همکاری دوجانبه در راستای تحقق منافع مشترک به ویژه در بخش‌های اقتصادی و صنعتی تاکید و از تلاش های ائتلاف بین المللی در حمایت از عراق در زمینه های مختلف و کمک آلمان به ملت عراق به ویژه در زمینه بازگرداندن آوارگان و کمک به آنها تقدیر کرد.

 

این بیانیه آورده است برهم صالح بر تمایل جدی عراق برای هماهنگ کردن مواضع با کشورهای اروپایی درباره بسیاری از مسائل مهم و تحولات در صحنه های منطقه ای و بین  المللی تاکید کرد و بار دیگر موضع ثابت عراق در قبال بحران های منطقه را مورد تاکید قرار داد.

 

بر اساس این بیانیه، عراق بخش اساسی از عمق عربی و اسلامی‌اش است و نمی‌توان از مسئولیت های این نقش بر اساس اصل منافع متقابل و شرکت کننده در تحقق امنیت و صلح منطقه‌ای چشم پوشی کرد. وی افزود ما همچنان به یکپارچه کردن تلاش‌ها برای در پیش گرفتن زبان گفت وگوی سازنده و دوری از منطق دخالت در امور کشورها ادامه خواهیم داد.

 

بر اساس گزارش شبکه الفرات، این بیانیه آورده است صالح بر اهمیت نقش آلمان در حمایت از تلاش ها برای تحقق صلح و کاهش شدت تنش در منطقه برای اینکه ملت‌ها از آینده بهتر و شکوفاتری بهره مند شوند، تاکید کرد.

 

این بیانیه افزود وزیر خارجه آلمان هم بر پایبندی  دولت متبوعش به حمایت از عراق در تمام زمینه ها و تمایل برای ادامه حرکت در زمینه گسترش همکاری دوجانبه میان دو کشور تاکید و از نقش محوری عراق به منظور تقویت پایه های صلح و امنیت و ثبات تمجید کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------