روسیه: از نتیجه‌گیری زودهنگام درباره حادثه دریای عمان پرهیز شود



اخبار,اخبار بین الملل

سخنگوی کرملین اعلام کرد، مسکو فعلاً تفسیری در باره حادثه رخ داده برای دو کشتی نفت‌کش در دریای عمان ارائه نمی‌دهد و تا زمانی که علت واقعی این سانحه روشن نشده، هرگونه نتیجه‌گیری درباره آن زودهنگام است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد، علت حادثه رخ داده برای دو کشتی نفت‌کش در دریای عمان، فعلاً برای هیچکس روشن نیست، به همین دلیل هرگونه نتیجه گیری درباره آنزودهنگام خواهد بود.

 

روز گذشته، پنج‌شنبه، دو کشتی نفت‌کش - شامل نفت‌کش « Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفت‌کش « Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به‌مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می‌کرد، دچار سانحه شده و آتش گرفتند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

 

پسکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره تاکید کرد: «کرملین فعلاً نمی‌تواند تفسیری درباره حادثه رخ داده در دریای عمان ارائه دهد. در صورت نیاز وزارت امور خارجه بعداً مواضع رسمی روسیه در این باره را اعلام خواهد کرد.»

 

سخنگوی کرملین افزود: «تا جایی که ما اطلاع داریم، فعلاً اطلاعات دقیقی درباره علت وقوع این حوادث وجود ندارد و هیچکس دلیل آن را نمی‌داند. به همین دلیل هرگونه اظهارنظر در این باره بسیار زودهنگام خواهد بود.»

 

لازم به یادآوری است، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه پیش از این در تفسیر این رخداد، با اشاره به افزایش اعمال فشارها بر ایران در این اواخر، تاکید کرده بود که نباید مسئولیت حوادث رخ داده در دریای عمان را برعهده جمهوری اسلامی ایران انداخت.

 

سفارت روسیه در تهران نیز اعلام کرد، 11 خدمه روس نجات یافته از کشتی‌های نفت‌کش خارجی در دریای عمان، در سلامت و امنیت کامل بسر برده و در بندر جاسک در جنوب ایران نگهداری می‌شوند.  بر اساس این اطلاعات، وزارت خارجه روسیه در حال انجام رایزنی‌هایی با مقامات ایرانی و اتخاذ تدابیر لازم برای فراهم شدن مقدمات بازگشت  اتباع روسی به این کشور است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------