آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترامپ: ژاپنی‌ها حمله به آمریکا را از تلویزیون سونی تماشا می‌کنند



اخبار,اخبار بین الملل

دونالد ترامپ بار دیگر از نابرابری‌های ائتلاف نظامی در جهان نالید و ادعا کرد: ژاپن در صورت حمله به آمریکا هیچ اقدامی نکرده و از تلویزیون‌های "سونی" به تماشای حملات علیه آمریکا خواهد پرداخت.

به گزارش عصر ایران به نقل از "سی‌ان‌ان"،  ترامپ در حالی از این عدم تعادل صحبت کرد که  قرار است در در اجلاس سران گروه 20 با نخست‌وزیر شینرو آبه دیدار کند.

 

ترامپ در مصاحبه تلفنی خود با فاکس نیوز به شکلی گسترده از "ناتو" انتقاد کرد و شرایط توافق‌نامه‌ نظامی با این کشور را ناعادلانه خواند.

 

وی افزود: اگر به ژاپن حمله شود، ما  با نیرو و خزانه  خود وارد "جنگ جهانی سوم" خواهیم شد. اما اگر به ما حمله شود، ژاپن هیچ کمکی به ما نخواهد کرد. او ادعا کرد که ژاپن می‌تواند "حملات به آمریکا را از تلویزیون‌های سونی خود تماشا کند".

 

در روزهای اخیر بلومبرگ نشت: رئیس جمهور آمریکا با افراد نزدیک خود درباره خروج از پیمان بلند‌مدت دفاعی با ژاپن سخن گفته و این پیمان را بسیار یکجانبه و در راستای منافع توکیو توصیف کرده می‌کند.

 

آمریکا بیش از 70 سال از متحدان سیاسی و نظامی توکیو محسوب می‌شود. این دو کشور برای اولین بار با امضای معاهده 1951  سن‌فرانسیسکو، رسما به جنگ جهانی دوم پایان دادند.

 

توافق‌نامه "پیمان همکاری و امنیت متقابل بین ژاپن و ایالت متحده آمریکا" در سال  1960 تجدید نظر شد. براساس این پیمان آمریکا قادر به حفظ پایگاه‌های نظامی خود در ژاپن است و در مقابل به دفاع از این کشور در هنگام حملات می‌پردازد.

 

با این وجود، ترامپ بارها از متحدان نظامی آمریکا در شرق آسیا خواسته تا برای دفاع از خود هزینه کنند. او متحدان نظامی خود را با "پایان حضور نظامی در منطقه" دست می‌اندازد و آنها را برای خرید بیشتر سلاح‌های آمریکایی  و محافظت از خود در برابر کره شمالی تشویق می‌کند.

 

ترامپ درست در آستانه اجلاس سران گروه 20 که در ژاپن برگزار می‌شود، به سرزنش توافق نامه‌های نظامی آمریکا با متحدانش پرداخت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------