آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ: اگر دیوار مکزیک ساخته شده بود پدر و دختر پناه‌جو نمی‌مردند



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

دونالد ترامپ در نشست گروه 20 مدعی شد دیوار مکزیک می‌توانست مانع از مرگ دلخراش یک پدر و دختر مهاجر در رودخانه ریو گراند شود.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری سران ۲۰ کشور اقتصادی جهان در شهر «اوساکا» ژاپن مدعی شد اگر دیوار مکزیک ساخته شده بود شاهد مرگ دلخراش پدر و دختر حین مهاجرت غیرقانونی به آمریکا نبودیم.

 

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، هنگامی که خبرنگاران از ترامپ درباره تصاویر منتشر شده از مرگ یک پدر و دختر پناه‌جو حین تلاش برای مهاجرت به آمریکا پرسیدند، با ادعایی عجیب از سوی رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شدند.

 

ترامپ گفت:‌ «آن پدر و آن دختر زیبا که غرق شدند... اگر فکر می‌کردند ورود [به آمریکا] دشوار است نسبت به آن اقدام نمی‌کردند. آن‌ها [از دیوار] بالا نمی‌آمدند. آن‌ها بالا نمی‌آمدند و جان‌های زیادی نجات می‌یافت».

 

او درباره رودخانه‌ «ریو گراند» که «اسکار رامیرز» ۲۵ ساله و دختر دوساله‌اش در آن غرق شدند گفت:‌ «می‌دانید که ریو گراند می‌تواند بسیار سرسخت باشد... می‌دانید که به طور مداوم طغیان می‌کند و مردم را با خود می‌شوید».

 

او با تکرار حرف‌های همیشگی خود، تصمیم یک قاضی فدرال برای بلوکه کردن بخشی از بودجه دیوار را «ننگ‌آور» دانست و ورود مهاجران به آمریکا از طریق مکزیک را «بسیار ناعادلانه» خواند.

 

ترامپ ۳.۶ میلیارد دلار از بودجه نظامی، ۲.۵ میلیارد دلار از بودجه مبارزه با مواد مخدر وزارت دفاع و ۶۰۰ میلیون دلار از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تأمین بودجه ساخت دیوار مکزیک درنظر گرفته است.

 

اجساد رامیرز و دخترش، ۵ تیر ماه در ساحل رودخانه ریو گراند پیدا شدند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که جسد کودک دو ساله مکزیکی در حالی پیدا شد که سر کودک همچنان در زیر لباس پدرش پنهان شده بود و دستان وی به دور گردن پدرش حلقه زده شده بود. برخی از تحلیلگران و گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که این نشان می‌دهد این کودک تا آخرین لحظات، محکم پدرش را در آغوش گرفته بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------