مرگ مشکوک وزیر اماراتی سابق در تبعید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک وزیر سابق اماراتی که در تبعید به سر می‌برد به طرز مشکوکی درگذشت.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری، سعید عبدالله سلمان وزیر سابق اماراتی که در تبعید به سر می‌برد درگذشت. مرگ این وزیر اماراتی امروز شنبه از سوی دو نفر از پسرانش اعلام شده است.

 

أسامه سلمان یکی از پسران این وزیر سابق اماراتی گفت که پدرش در یکی از بیمارستان‌های آلمان درگذشته و قرار است که جسد او به امارات منتقل شود.

 

سعید عبدالله سلمان از اعضای برجسته جنبش "الإصلاح" که از سوی حکومت امارات منحل و دهها نفر از رهبران و اعضایش بازداشت شدند به شمار می‌رفت.

 

نزدیکان این وزیر سابق اماراتی گفتند که او همزمان با آغاز موج دستگیری‌ها در سال 2012 میلادی از کشور خارج شد.

 

از سوی دیگر مرکز پژوهش‌های "المسبار" وابسته به ابوظبی سعید عبدالله سلمان را یکی از رهبران اخوان المسلمین در امارات معرفی کرده است.

 

بنا به اعلام این مرکز، اخوان المسلمین در امارات تواستند در اولین کابینه این کشور که در سال 1971 میلادی تشکیل شد پست وزارت مسکن را در اختیار داشته باشند که سعید عبدالله سلمان این سمت را بر عهده داشت.

 

سلمان مناصب دیگری مانند وزیر کشاورزی و شیلات، اولین سفیر امارات در پاریس و نماینده امارات در بازارهای اروپایی در بروکسل را بر عهده داشت. او همچنین برای دو دوره متوالی عضو شورای اجرایی سازمان یونسکو بود.

 

در سومین کابینه امارات که در سال 1979 میلادی تشکیل شد سلمان پست وزیر آموزش را بر عهده گرفت. او همچنین به مدت دو سال رئیس دانشگاه امارات بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------