ترامپ خواهان گفت‌و‌گو با روسیه در زمینه خلع سلاح راهبردی است



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و پوتین

سخنگوی کرملین اظهار داشت که «دونالد ترامپ» در دیدار با همتای روس خود از تمایل به آغاز گفت‌وگو‌‌ها با مسکو در زمینه برقراری ثبات و خلع سلاح راهبردی خبر داده است.

به گزارش فارس، سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه)  شنبه گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با همتای روسی خود در «اوساکا» واقع ژاپن و در حاشیه برگزاری نشست «جی-20» ، افزایش گفت‌و‌گو بین سران دو کشور را پیشنهاد کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این زمینه اظهار داشت که ترامپ در این دیدار برای آغاز گفت‌وگو‌ها با روسیه در زمینه برقراری ثبات راهبردی و خلع سلاح آمادگی نشان داد.

 

به گفته سخنگوی کرملین، سران روسیه و آمریکا همچنین در مورد موضوع ملوانان اوکراینی بازداشت شده بحث و گفت‌و‌گو کردند.

 

روسای جمهور روسیه و آمریکا روز جمعه در حالی یک ساعت و نیم با یکدیگر گفت‌وگو کردند که این نخستین دیدار این دو  پس از نشست سال گذشته در «هلسینکی» واقع در فنلاند بود.

 

آنطور که این مقام ارشد روسی اظهار داشته ترامپ و پوتین در این دیدار از کاهش روابط تجاری بین دو کشور در قیاس با حجم روابط تجاری بین روسیه و چین ابراز تاسف کردند.

 

به نوشته اینترفکس، ولادیمیر پوتین در دیدار با ترامپ از وی برای شرکت در رژه نظامی ویژه پایان جنگ جهانی دوم که سال آینده میلادی در روسیه برگزار می‌شود دعوت به عمل آورده است.

 

دیگر رسانه‌های خبری نیز در این زمینه نوشتند که اطلاعات کمی درباره محتوای گفت‌وگو‌های پوتین و ترامپ بیرون درز کرده است.

 

این در حالی است که ولادیمیر پوتین دیدار خود با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس جی-20 را «خوب» و «عملگرایانه» توصیف کرد. رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که ترامپ در دیدار اخیر موضوع ملوانان اوکراینی که به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های منطقه‌ای روسیه بازداشت و زندانی شده‌اند، را نیز مطرح کرد.

 

پوتین در این در این باره گفت، تاکنون هیچ تصمیمی درباره ملوانان اوکراینی اتخاذ نشده و جلسات محاکمه آن‌ها در روسیه در جریان است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------