سرنگونی پهباد ترکیه توسط ارتش ملی لیبی/ چاووش‌اوغلو: خلیفه حفتر ۶ ترکیه‌ای را ربود



اخبار,اخبار بین الملل,اختلافات ترکیه و لیبی

ارتش لیبی از سرنگونی پهباد ترکیه که در مسیر فرودگاه معیتیق طرابلس قرار داشت، خبر داد.
به گزارش سرپوش، نیروهای خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی یک فروند پهپاد ترکیه را در فرودگاه المعیتیقه در شرق طرابلس سرنگون کردند.

 

ارتش لیبی اعلام کرد: ما یک هواپیمای ‎ترکیه را در مسیر فرودگاه معیتیق طرابلس سرنگون کردیم.

اخبار,اخبار بین الملل,اختلافات ترکیه و لیبی

 

سخنگوی خلیفه حفتر: ترکیه در امور منطقه دخالت می‌کند/ چاووش‌اوغلو: خلیفه حفتر ۶ ترکیه‌ای را ربود

«احمد المسماری» سخنگوی «ارتش ملی لیبی» به ریاست خلیفه حفتر، یکشنبه شب ساعتی پس از اظهارات وزیر خارجه ترکیه درباره بازداشت شش نفر از شهروندان این کشور توسط شبه‌نظامیان حفتر، گفت که اطلاعی در این زمینه ندارد.

 

المسماری ضمن ابراز بی‌اطلاعی درباره بازداشت اتباع ترکیه‌ای در لیبی، آنکارا را به دخالت در امور منطقه متهم کرد.

 

«مولود چاوو‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت که «ربوده شدن شش شهروند کشورمان توسط شبه‌نظامیان وابسته به ژنرال حفتر در لیبی نمونه کامل راهزنی است».

 

وی تاکید کرد که «از ارتش ملی لیبی انتظار می‌رود که هر چه سریعتر آنها را آزاد کنند، در غیر اینصورت مواضع نیروهای خلیفه حفتر به اهداف مشروع ارتش ترکیه تبدیل خواهند شد».

 

سخنگوی ارتش خلیفه حتفر در ادامه گفت که در صورت بازداشت هر شهروند ترکیه‌ای، بیانیه‌ای رسمی در این خصوص صادر خواهد کرد.

 

به گزارش اسکای نیوز، المسماری مدعی شد که «ترکیه یک تهدید منطقه‌ای محسوب می‌شود و ما آماده مقابله در برار هرگونه تهدیدات هستیم».

 

وی در پایان این نشست خبری از کشورهای همسایه و اتحادیه عرب خواست تا علیه آنچه که تهدیدات منطقه‌ای ترکیه خواند، مواضع واحد اتخاذ کنند.

 

به گفته منابع دیپلماتیک، ترکیه نیروهای متحد «فائز السراج» نخست‌وزیر دولت وفاق ملی را به پهپاد و کامیون مجهز کرده و در مقابل «ارتش ملی لیبی» به ریاست حفتر از حمایت مصر و امارات برخوردار است،‌ اما تنش بین ارتش ترکیه و ارتش خلیفه حفتر پس از آن تشدید شد که فرماندهی کل «ارتش ملی لیبی» شامگاه جمعه 28 ژوئن با صدور فرمانی پروازها از فرودگاه‌های لیبی به مقصد ترکیه را منع و فرمان حمله به کشتی‌های ترکیه در آب‌های این کشور را صادر کرده بود.

 

ژنرال «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در  واکنش به هشدار اخیر فرمانده نیروهای شرق لیبی مبنی بر حمله به هواپیماها و کشتی‌های ترکیه، هشدار داد که هرگونه تهدیدی در خصوص هدف گرفته شدن دارایی‌های ترکیه در لیبی با اقدام متقابل آنکارا مواجه خواهد شد.

 

ژنرال آکار تأکید کرد: «حملات و نیات خصمانه علیه ترکیه، هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت و ما با قاطع‌ترین و موثرترین روش انتقام خواهیم گرفت».

 

نیروهای شرق لیبی از حدود سه ماه پیش با یورش به حومه طرابلس پایتخت لیبی، شهر غریان را تصرف کردند که به پایگاه اصلی این نیروها تبدیل شده بود اما چهارشنبه گذشته نیروهای دولت وفاق ملی موفق شدند این شهر را آزاد کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------