اردوغان: حفتر، دزد دریایی است



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم پنجشنبه شب گزارش داد: در سایه تنش میان آنکارا و نیروهای وابسته به دولت شرق در روزهای گذشته، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه، ژنرال "خلیفه حفتر" فرمانده دولت شرق لیبی را یک دزد دریایی خوانده است.

به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، اردوغان گفت: امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک، فرصتی برای لیبی پیش آید تا انتخابات در آن برگزار شده و مردم این کشور بتوانند حق دمکراسی را به دست آورند.

 

به دنبال ربوده شدن شش دریانورد ترک در لیبی توسط نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، تنش میان آنکارا و دولت شرق لیبی شدت گرفته است.

 

پیش از ربودن شدن اتباع ترکیه در لیبی، "احمد المسماری" سخنگوی ارتش شرق این کشور و وابسته به حفتر، ۹ تیرماه جاری صراحتاً اعلام کرد که دستور بازداشت اتباع ترکیه‌ای در خاک لیبی صادر شده و از پهلوگیری کشتی‌های ترک در بنادر، ممانعت به عمل خواهد آمد.

 

سخنگوی ارتش شرق لیبی با ادعای اینکه "خاک لیبی به محلی برای اشغالگری ترکیه تبدیل شده است" اضافه کرد: به هر نقطه از لیبی که با آنکارا در ارتباط باشد، حمله می‌کنیم.

 

نیروهای وفادار به دولت شرق لیبی، ترکیه و قطر را به حمایت از دولت وفاق ملی متهم می‌کنند؛ در حالی که دولت "فایز السراج" رئیس شورای ریاست جمهوری که از حمایت بین المللی برخوردار است، عربستان، امارات و مصر را حامی دولت حفتر معرفی می‌کند.

 

اوضاع در لیبی از ۱۵ فروردین و همزمان با دستور حفتر به نیروهای تحت امر خود برای حمله به طرابلس، متشنج است. این کشور از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------