رسانه‌های انگلیسی مدعی حمله شیمیایی به «لستر» شدند



اخبار,اخبار بین الملل,حمله شیمیایی به لستر در انگلیس

تعدادی از رسانه های انگلیس مدعی حمله شیمیایی به یکی از شهرهای این کشور در عصر روز یکشنبه شدند.

به گزارش تسنیم، تعدادی از منابع خبری انگلیسی عصر روز یکشنبه مدعی شدند که یک حمله شیمیایی در یکی از شهرهای نواحی مرکزی این کشور رخ داده است.

 

به نوشته روزنامه «دیلی‌میرور»، 10 نفر از جمله سه مامور پلیس در طی این حمله شیمیایی در شهر «لستر» آسیب دیدند و به بیمارستان منتقل شدند. بر اساس گزارش‌ها، این حمله در طی یک نزاع خیابانی در محوطه بیرونی یکی از مراکز تفریحی-ورزشی این شهر رخ داده است.

 

در ادامه این روزنامه از قول سخنگوی پلیس در این زمینه نوشت که برخی شاهدان از اسپری شدن مواد شیمیایی از سوی چند نفر در این مرکز خبر دادند.  تاکنون پنج نفر مظنون این حادثه دستگیر شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 

دولت انگلیس درگذشته روسیه را به انجام حملات شیمیایی در این کشور متهم کرده بود از این رو گزارش‌ها درباره حمله مواد شیمیایی در این کشور مورد توجه قرار میگیرند.

 

در سال 2018 انگلیس ادعا کرده بود که روسیه یک جاسوس دوجانبه به نام «سرگئی اسکریپال» را به همراه دخترش با عامل گاز اعصاب در شهر سالزبری انگلیس مسموم کرده است. تنش‌ها تا جایی پیش رفت که دو طرف شماری از دیپلمات‌های یکدیگر را اخراج کردند.

 

موسکو چندین بار اتهامات درباره دست داشتن در این حادثه را رد کرده و به لندن پیشنهاد داده بود کمیته تحقیق مشترکی برای بررسی این مسئله تشکیل شود، اما انگلیس این درخواست را نپذیرفت و حاضر نشد نمونه مواد شیمیایی را که ادعا میکرد در این حوادث مورد استفاده قرار گرفته، در اختیار روسیه قرار دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------