«علی باباجان» به دلیل اختلاف با اردوغان، از حزب حاکم استعفا داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«علی باباجان» که در سال‌های اخیر معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ترکیه بوده، امروز دوشنبه به دلیل اختلافات با رئیس‌جمهور این کشور از عضویت در حزب حاکم «عدالت و توسعه» استعفا داده است.

به گزارش فارس، معاون پیشین نخست‌وزیر ترکیه و وزیر خارجه اسبق این کشور که یکی از چهره‌های ارشد حزب حاکم بوده، امروز دوشنبه در اعتراض به مواضع «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه استعفای خود از عضویت در این حزب را اعلام کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، علی باباجان سیاستمدار ترکیه‌ای که از سال ۲۰۰۲ و تسلط حزب «عدالت و توسعه» بر صحنه سیاسی این کشور و دوران نخست‌وزیری «عبدالله گل»، «رجب طیب اردوغان» و «احمد داوود اوغلو» مناصب مختلفی شامل وزیر اقتصاد، خارجه و معاونت نخست‌وزیر را برعهده داشته است، امروز دوشنبه به دلیل اختلافات با اردوغان به عضویت خود در حزب حاکم پایان داد.

 

این سیاستمدار ۵۲ ساله در توضیح علت استعفایش تاکید کرد که با حزب عدالت و توسعه اختلافات عمیقی در «اصول، ارزش‌ها و مواضع» پیدا کرده است.

 

وی افزود: «ضرورت شروع یک تلاش تازه برای وضع کنونی و آینده ترکیه، تبدیل به یک امر اجتناب‌ناپذیر شده است».

 

برخی رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که باباجان به دلیل «تشدید فزاینده اقتدارگرایی اردوغان»، درنظر دارد در همکاری با عبدالله گل (رئیس‌جمهور سابق)، یک حزب اپوزیسیون ایجاد کند.

 

از سوی دیگر خبر رسیده که احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر پیشین ترکیه هم به فکر ایجاد یک حزب مستقل افتاده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------