آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

سازمان های جاسوسی به دنبال پرونده پزشکی مرکل



اخبار,اخبار بین الملل,آنگلا مرکل

آنگلا مرکل صدراعظم ۶۴ ساله آلمان روز چهارشنبه در هنگام ملاقات با انتی رینه نخست وزیر فنلاند در برلین برای سومین بار در هفته های گذشته در حال لرزیدن دیده شد و سازمان‌های جاسوسی به دنبال دستیابی به پرونده پزشکی او برای پی بردن به بیماری وی هستند.

به گزارش ایرنا به نوشته روزنامه سان چاپ لندن، صدراعظم آلمان در این مراسم رسمی که در هوای ملایم برلین با بیشینه دما ۱۸ درجه سانتیگراد برگزار شد، ناراحت به نظر می‌رسید، لبانش را گاز می‌گرفت و دستانش می‌لرزید و توان ایستادن نداشت.

 

وی که در مراسم رسمی دیگری در ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد ماه) در برلین نیز بازوانش را برای جلوگیری از لرزیدن، به سختی گرفته بود و لبانش را روی هم فشار می‌داد، این مشکل خود را ناشی از گرمای هوا و کم آبی بدنش دانست.  انتشار تصاویر او گمانه زنی هایی را در محافل سیاسی درباره بیماری و وضعیت جسمانی اش به دنبال داشته است.

 

بار قبل که وی در حال لرزیدن مشاهد شد در کنار فرانک والتر اشتاینمایر رئیس جمهوری آلمان در یک مراسم داخلی ایستاده بود که در آن وزیر تازه دادگستری آلمان به صورت رسمی منصوب می‌شد.

 

در آن مراسم به مرکل ۶۴ ساله لیوان آبی داده شد، اما از نوشیدن ان خووداری کرد و هنگامی که نیم ساعت بعد وارد ساختمان مجلس این کشور شد به نظر می‌رسید که حالش خوب شده است.

 

سخنگوی مرکل بعداً گفت که حال وی خوب است و در نشست گروه ۲۰ در ژاپن حضور خواهد یافت.

 

دستیاران مرکل علت لرزیدن وی را پیشتر ، کمبود آب بدن عنوان و نگرانی‌ها در باره سلامتی وی را رد کردند، اما انتشار تصاویر ویدئویی تازه احتمالاً حدس و گمان را در باره آینده وی به عنوان رهبر آلمان زنده و تازه می‌کند.

 

بدن مرکل در مراسم ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد ماه) که در هوای باز و دمای ۲۸ درجه سانتیگراد در کنار ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اکراین ایستاده بود، می‌لرزید. اما صدراعظم آلمان ۹۰ دقیقه بعد در یک نشست خبری گفت که از آن هنگام من دستکم سه لیوان آب نوشیده ام که ظاهراً به آن نیاز داشته ام و اکنون حالم کاملاً خوب است.

 

بر اساس گزارش‌های انتشار یافته در آلمان، مرکل پیش از این نیز در حال لرزش در آفتاب دیده شده بود و در سال ۲۰۱۴ یک مصاحبه تلویزیونی را در آخرین لحظه به علت احساس ضعف به تعویق انداخت.

 

به دنبال لرزش‌های غیرطبیعی بدن صدراعظم آلمان در روزهای گذشته، روزنامه دیلی میل چاپ لندن نوشت: سازمان‌های جاسوسی جهان به شدت به دنبال دستیابی به پرونده پزشکی مرکل برای پی بردن به بیماری وی هستند.

 

مرکل اخیراً پس از پرواز بلندمدت به اوزاکای ژاپن (حدود ۲۲ ساعت) در نشست گروه ۲۰ شرکت یافت، اما چنان حضور چشمگیری در آن نداشت.

 

دفتر مرکل نخستین لرزش جسمی صدر اعظم آلمان را به دلیل کمبود آب بدن و دومین مورد را به دلیل مسائل روانی ناشی از نخستین لرزش عنوان کرد.

 

روزنامه بیلد آلمان برای نخستین بار در همین زمینه نوشت: سرویس‌های جاسوسی جهان از توضیحات دفتر مرکل قانع نشده و به دنبال دسترسی به سوابق پزشکی وی هستند تا علت اصلی را کشف کنند.

 

مرکل در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا وی برای درمان این لرزه‌ها به پزشک مراجعه کرده است، افزود: من مشکلی برای گزارش دادن به پزشک ندارم.

 

با افزایش شایعات در روزنامه‌ها، سخنگوی دولت آلمان گفت: مرکل در آینده هیچیک از دیدارهای خود را لغو نخواهد کرد و وضع سلامت وی خوب است.

 

مرکل از سال ۲۰۰۵ صدراعظم آلمان بوده و در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ رهبری حزب راست میانه اتحادیه دمکرات مسیحی (CDU) را برعهده داشته و رسانه ها و تحلیلگران سیاسی ، او را، به عنوان هایی مانند با نفوذترین سیاستمدار اروپا، رهبر واقعی اتحادیه اروپا، نیرومندترین بانو  و  رهبر جهان آزاد توصیف می کنند و بررخی تحلیلگران می گویند که او  نقش مهمی در مذاکرات برگزیت ( خروج لندن از اتحادیه اروپا) با نخست وزیر بعدی انگلیس برعهده خواهد داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------