آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ پناهجویان را به گواتمالا می‌فرستد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

دولت آمریکا قصد دارد بر اساس توافقی که هفته آینده اعلام می‌شود، پناهندگان به این کشور را به گواتمالا بفرستد.

به گزارش فارس، نشریه «نیویورکر» روز یکشنبه به نقل از مقام‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا نوشته است که دولت این کشور هفته آینده از توافقنامه‌ای موسوم به «توافقنامه کشور امن ثالث» رونمایی می‌کند که بر اساس آن پناهندگان به آمریکا، به گواتمالا فرستاده می‌شوند.

 

بر اساس پیش‌نویس این توافقنامه که نیویورکر به آن دست یافته، دولت آمریکا قصد دارد پناهجویانی را که در مرزها یا داخل خاک این کشور بازداشت می‌شوند، به گواتمالا اعزام کند.

 

این در حالی است که بر اساس قوانین آمریکا و همچنین بر اساس قوانین بین‌المللی انسان‌دوستانه، کشورهایی که با پناهجویان روبرو می‌شوند، باید دستکم دلایل و توجیهات افراد برای درخواست پناهندگی را بشنوند. در حال حاضر میلیون‌ها پرونده پناهندگی در دادگاه‌های آمریکا خاک می‌خورد و همزمان کاخ سفید با اقداماتی برای جلوگیری از رسیدن پناهجویان به مرزهای آمریکا، تلاش کرده از حجم پناهجویان بکاهد.

 

اما بر اساس توافقنامه جدید، پناهجویان اساسا امکان حضور در دادگاه و ارائه درخواست را نخواهند داشت و آن‌ها بعد از بازداشت مستقیما به گواتمالا فرستاده می‌شوند. یک فرد مطلع درباره این توافق، به نیویورکر گفته است: «داریم درباره چیزی بسیار بزرگتر از آنچه که عبارت "کشور امن ثالث" نشان می‌دهد، صحبت می‌کنیم. داریم درباره یک توافقنامه انتقال صحبت می‌کنیم که بر اساس آن، ایالات متحده می‌تواند نه فقط پناهجویان اهل آمریکای مرکزی، بلکه هر پناهجویی را به گواتمالا بفرستد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------