آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

جانسون: برای برگزیت بی توافق باید آماده باشیم



اخبار,اخبار بین الملل,بوریس جانسون

نخست وزیر جدید انگلیس درنخستین نطق خود مقابل دفتر نخست وزیری عنوان کرد به رغم اینکه مخالف خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا است اما برای چنین سناریوی آماده است.

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون روز چهارشنبه پس از دیدار با ملکه انگلیس و دریافت حکم نخست وزیری راهی خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ استریت شد. 

 

او پس از تمجید از زحمات «ترزا می»، بخش اصلی صحبت های خود را به مهمترین ترین چالش انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا اختصاص داد و گفت: برگزیت تصمیم بنیادین مردم انگلیس است و آنها می خواهند که قوانین توسط افرادی که آنها انتخاب می کنند تصویب شود.

 

جانسون افزود: این کشور طبق مهلت تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا، «بدون هیچ اما و اگری» ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با یک توافق بهتر از اتحادیه اروپا خارج خواهدشد. وی ابراز امیدواری کرد که در ۹۹ روز باقیمانده توافق بهتری را با اتحادیه اروپا به دست خواهد آورد. او با این حال تصریح کرد که اگر توافق حاصل نشد، این کشور ۳۹ میلیارد پوندی را که در توافق دولت پیشین برای خروج از اتحادیه اروپا تعیین شده بود را پرداخت نمی کند.

 

جانسون اذعان داشت که در صورت تحقق برگزیت بی توافق، اوضاع سخت خواهد شد، اما پیام او به شرکت های تجاری این است که این مشکل ناشی از خط قرمزهای طرف مقابل است. 

 

او همچنین عنوان کرد که از خستگی مردم درباره بلاتکلیفی وضعیت برگزیت مطلع است. وی وعده داد که بحران های داخل کشور را سامان دهی و به طور ویژه خدمات اجتماعی را تقویت خواهد کرد. 

 

جانسون که به خوبی از شکاف درون کشور بر سر خروج از اتحادیه اروپا با خبر است، وحدت را از اولویت های دولت جدید خود توصیف کرد.

 

جانسون دیروز موفق شد تا پس از یک ماه نبرد سخت و پرحرف و حدیث، با کسب ۶۶ درصد آراء اعضاء عمومی حزب محافظه کار، کرسی نخست وزیری انگلیس را تصاحب کند.

 

او ساعتی پیش به دیدار ملکه انگلیس رفت تا حکم تنفیذ نخست وزیری و کلید خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت (محل استقرار نخست وزیر) را دریافت کند. هم زمان شماری از فعالان محیط زیست خیابان منتهی به کاخ سلطنتی باکنیگهام را سد کرده و برای دقایقی مانع حرکت خودروی جانسون شدند.

 

جانسون حالا بایستی اعضاء کابینه اش را معرفی کند که از هم اکنون نام برخی از آنها سر زبان ها افتاده است.

 

منابع موثق می گویند احتمالاً ساجد جاوید وزیر دارایی، پریتی پتل وزیر کشور و دامینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس می شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------