شبکه راشاتودی در انگلیس جریمه شد/ واکنش روسیه



اخبار,اخبار بین الملل,شبکه راشاتودی

سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای در انگلیس (آفکام) شبکه «راشا تودی» را به اتهام مراعات نکردن قوانین انگلیس جریمه مالی کرد.

به گزارش فارس بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای در انگلیس (آفکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که شبکه راشا تودی در هفت برنامه خبری خود بین ۱۷ مارس و ۲۶ آوریل ۲۰۱۸ (۲۶ اسفند ۱۳۹۷ و ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) اصل بی‌طرفی را مراعات نکرد».

 

در این بیانیه آمده است: «این موضوع و دیگر تخلفات، ناکامی جدی مکرر (راشا تودی) در پایبندی به مقررات ما را نشان داده است».

 

آفکام راشا تودی را به دلیل مراعات نشدن قوانین رسانه‌ای در انگلیس به  ۲۴۸۵۰۰ دلار جریمه محکوم کرد.

 

جریمه این شبکه روسی، واکنش راشا تودی را به دنبال داشت.

 

 راشا تودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از اینکه آفکام منتظر تصمیم دادگاه نماند و علیه ما جریمه اعمال کرده است عصبانی هستیم بریا اینکه دادگاه باید مشخص کند که آیا ادعاهای آفکام درباره راشا تودی مشروع هستند یا خیر».

 

پیش از این هم مقام‌های کشورهای غربی بارها با هجمه علیه راشا تودی و «اسپوتنیک»، این رسانه‌های روس را به «پروپاگاندای حمایتی» از دولت روسیه متهم کرده‌اند اما مقام‌های مسکو این اتهام‌زنی‌ها غربی‌ها را به شدت رد کرده‌اند.

 

وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از تصمیم سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای در انگلیس (آفکام) درباره جریمه شبکه خبری راشاتودی، اعلام کرد که رسانه‌های انگلیسی که در حال فعالیت در روسیه هستند باید آماده پیامدهای این تصمیم باشند.

 

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، تصمیم آفکام یک نمونه از سانسور مستقیم است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------