ترکیه مدعی توافق با آمریکا بر سر ایجاد منطقه امن در سوریه شد



اخبار,اخبار بین الملل,ترکیه و آمریکا
وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از توافق با آمریکا بر سر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد در خصوص تشکیل منطقه امن در شمال سوریه با آمریکا به توافق رسیده است. وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای مدعی شده دو طرف بر سر تشکیل یک مرکز مشترک عملیات در ترکیه به منظور هماهنگی امور مربوط به این منطقه امن و اداره آن توافق کرده‌‌اند. 

 

در این بیانیه که بعد از سه روز دیدار میان هیئت‌ مقام‌های نظامی ترکیه و آمریکا صادر شده خاطرنشان شده طرف‌ها توافق کرده‌اند به سرعت تدابیری را برای رفع نگرانی‌های امنیتی ترکیه اجرا کنند.

 

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: «این منطقه امن، متعاقباً باید به کریدور صلح تبدیل شود و باید برای بازگشت برادران آواره سوری‌مان به کشورشان، اقدامات بیشتری انجام شود.»

 

آمریکا این توافق را تأیید کرده است. سفارت آمریکا در ترکیه گفته منطقه امن باید در راستای تلاش‌ها برای بازگرداندن آوارگان سوری به گذرگاهی امن تبدیل شود.

 

 رسانه‌های ترکیه قبلاً گزارش داده‌اند آنکارا خواستار ایجاد یک منطقه امن ۳۲ کیلومتری در شمال سوریه است و اصرار دارد که «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) از این مناطق پاکسازی شوند.

 

ترکیه و آمریکا پس از شکست گروه‌های تروریستی تحت حمایت خود، برای حفظ برگه‌های خود در سوریه، این بار طرح موسوم به «منطقه امن» را مطرح کردند؛ طرحی که قرار بود در شمال و شمال شرق سوریه اجرایی شود، ولی دمشق بارها، ضمن مخالفت، آن را در راستای مداخلات آنکارا و واشنگتن قلمداد کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------