آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

آمریکا خرید تجهیزات مخابراتی از پنج شرکت چینی را ممنوع کرد



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و چین
دولت آمریکا با انتشار یک آیین‎نامه موقت، خرید تجهیزات مخابراتی از پنج شرکت چینی، توسط نهادهای فدرال را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، چاینا دیلی روز جمعه گزارش کرد، این آیین نامه که در «قانون اختیارات دفاع ملی» به آن اشاره شده و از روز سه شنبه آینده اجرایی خواهد شد سازمان های دولتی آمریکا را از خرید کالا یا خدمات از شرکت های Huawi (هوآوی)،  ZTE (زد تی ای)، تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی Hikvision (هیک ویژن) و Dahua (داخوا) و تولیدکننده دوربین های نظارتی Hytera (هیترا) منع کرده است.

 

علاوه بر آن آمریکا سازمان ها را از انجام تجارت با هر شرکتی در دنیا که از محصولات این پنح شرکت چینی استفاده کند نیز منع می کند این اقدام نیز از تیر ماه سال ۲۰۲۰ به اجرا در خواهد آمد.

 

هوآوی یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی جهان که در راس این لیست قرار گرفته است در نخستین واکنش با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: مجازات هوآوی بر اساس «قانون اختیارات دفاعی سال مالی ۲۰۱۹» و اجرای این قانون بدون هیچ سند و مدرکی برای اثبات اقدامات نادرست هوآوی، مصداق ایجاد موانع تجاری است.

 

هوآوی در این بیانیه آورده است: ما از این خبر تعجب نمی‎کنیم چرا که تنها نشان ‎دهنده اجرا شدن یک بند از «قانون اختیارات دفاعی سال مالی ۲۰۱۹» آمریکا است هوآوی در دادگاه‎های فدرال آمریکا و از طریق قانون از این ممنوعیت شکایت خواهد کرد.

 

در این بیانیه آمده است این اقدام هیچ فایده‎ای برای حفاظت از امنیت شبکه و سیستم‎های مخابراتی آمریکا ندارد و نهایتاً به آن دسته از کاربران آمریکایی که در روستاهای این کشور از تجهیزات هوآوی استفاده می‎کنند آسیب خواهد رساند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------