آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مقر دولت منصور هادی در عدن سقوط کرد



اخبار,اخبار بین الملل,مقر دولت منصور هادی در عدن
منابع خبری از سقوط کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی در شهر عدن مرکز جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش فارس، درگیری‌های نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن از روز چهارشنبه آغاز شد؛ زمانیکه «هانی بن بریک» نایب رئیس «شورای انتقالی جنوب» از شبه‌نظامیان هوادار خود (موسوم به الحزام الامنی) خواست تا به کاخ ریاست جمهوری معاشیق که تحت کنترل دولت «عبد ربه منصور هادی» (مورد حمایت عربستان) حمله کنند.

 

بعد از سه روز درگیری که در چهار نقطه «کریتر» (مقر کاخ ریاست جمهوری و بانک ملی)، «جبل حدید» (شمال)، خور مکسر (شرق) و فرودگاه عدن (شمال شرق شهر عدن) در جریان بود، امروز (شنبه) نیز در خیابان‌های عدن، میان نیروهای شورای انتقالی و نیروهای وابسته به دولت هادی، درگیری ادامه پیدا کرد تا اینکه کاخ معاشیق سقوط و به دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن افتاده است.

 

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز گزارش داد که کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی در چهارمین روز درگیری‌های عدن (مرکز جنوب یمن) سقوط کرده است.

 

رویترز به نقل از منابع محلی در عدن گفت که کاخ ریاست جمهوری یمن موسوم به «معاشیق» سابق و «الیمامه» کنونی به تصرف «شورای انتقالی جنوب یمن» (تحت حمایت امارات) درآمده است.

 

پایگاه خبری الیمن العربی هم در این رابطه گزارش داد که نیروهای «شورای انتقالی جنوب یمن» که تحت حمایت امارات قرار دارند، عصر روز شنبه پس از درگیری چند روزه با عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان)، موفق شدند وارد کاخ مزبور شوند.

 

الیمن العربی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «نیروهای جنوب یمن پس از تصرف معاشیق در داخل و اطراف کاخ مستقر شده و مواضع خود را در ساختمان‌های حومه تثبیت کردند».

 

منابع نزدیک به شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) تاکید کردند که «نیروهای جنوب یمن پس از اخراج نیروهای گارد ریاست جمهوری وابسته به دولت منصور هادی وارد کاخ معاشیق شدند».

 

منابع آگاه ابراز داشتند که نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن مواضع خود را در اردوگاه‌ها و پایگاه‌های مختلفی که نیروهای طرفدار حزب اخوانی الاصلاح (تحت حمایت عربستان) در آن مستقر بودند، تثبیت کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------