روسیه: آمریکا از مدت‌ها قبل برای خروج از پیمان موشکی آماده شده بود



اخبار,اخبار بین الملل,ریابکوف
معاون وزیر خارجه روسیه به آزمایش موشکی آمریکا واکنش نشان داد و آن را از آن ابراز تاسف کرد.

به گزارش تسنیم، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در واکنش به آزمایش موشکی آمریکا اعلام کرد، که مسکو اجازه نخواهد داد که این مساله به مسابقه تسلیحاتی کشانده شود.

 

سرگئی ریابکوف در همین راستا به "اسپوتنیک" گفت: "تاکید می کنیم، که آرام و به دور از احساس و هیجان با رخدادها برخورد می کنیم. ما احتمال می دادیم، که روند وقایع دقیقاً در این راستا پیش خواهد رفت. ما به خودمان اجازه نخواهیم داد که وارد یک رقابت تسلیحاتی گران شویم. و همانطور که دیروز رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین در فرانسه گفت، تا زمانی که ایالات متحده آمریکا موشکی مستقر نکند، ما تعهد جدی خود را نسبت به عدم استقرار یک طرفه چنین سیستمهایی را تأیید می کنیم."

 

وی گفت که مسکو از پرتاب موشک های ایالات متحده که قبلاً مطابق پیمان منع موشک های هسته ای میان برد منع بود، متاسف است، این مورد بار دیگر ثابت می کند که شکستن این پیمان از قبل برنامه ریزی شده بود.

 

ریابکوف گفت: "قصد آمریکا برای پیشبرد امور به سمت افزایش پتانسیل های بی ثبات کننده دقیقا در این حوزه، که تا همین اواخر با این پیمان بسیار سختگیرانه و محکم حل شده بود و آمریکا حدود دو هفته پیش از آن خارج شد، نگران کننده است."

 

به گفته وی، مسکو در همین رابطه کوتاه ترین و فشرده ترین زمان ممکن مورد نیازآمریکا برای آماده سازی و انجام آزمایش های (موشکی) پس از خروج آنها از پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد هسته ای، را زیر نظر گرفت.

 

وی تصریح کرد: "در چنین زمانی (حدود دو هفته)، انجام چنین مراحلی تقریباً غیرممکن است، مگر اینکه آنها از قبل آماده شده باشند. بنابراین، بر ما مشهود و تایید شد، که نه تنها از نظر سیاسی و تبلیغاتی، بلکه آمادگی نظامی و فنی برای خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد از مدت ها قبل در واشنگتن برنامه ریزی شده بود... این تاسف بار است."

 

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد نخستین موشک کروز زمینی ایالات متحده پس از خروج این کشور از پیمان نیروهای هسته ای میان برد موسوم به INF با موفقیت آزمایش شده است. برد این موشک بیش از 500 کیلومتر بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------