واکنش پنتاگون به آغاز فعالیت مرکز عملیات مشترک با ترکیه در سوریه



اخبار,اخبار بین الملل,پنتاگون
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به آغاز فعالیت مرکز عملیات مشترک با ترکیه در سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش مهر، «شان رابرتسون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نخستین پرواز شناسایی فرماندهان آمریکا و ترکیه در یک بالگرد با ادعای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را نقطه عطف عنوان کرد!

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بی اشاره به حضور نظامی کشورش در سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین المللی در پاسخ به خبرگزاری آناتولی در این خصوص ادعا کرد: این نقطه عطف پس از تشکیل مرکز عملیات مشترک با حضور دو کشور حاصل شده است.

 

«شان رابرتسون» در ادامه ادعا کرد: این امر نشان دهنده تعهد ما برای اقدام در راستای نگرانی های مشروع ترکیه در خصوص امنیت مرزهای جنوبی و ممانعت از ظهور مجدد داعش و تامین امنیت در شمال شرق سوریه است.

 

گفتنی است، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه پیشتر در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ادعا کرده بود که مرکز عملیات مشترک آمریکا- ترکیه که با هدف تشکیل و مدیریت یک منطقه امن در شمال سوریه راه اندازی شده است، با «تمام ظرفیت» در حال فعالیت است.

 

وزیر دفاع ترکیه در حالیکه نیروهای کشورش را در خاک کشور مستقل سوریه مستقر کرده است، در این باره ادعا کرد: مرکز عملیات مشترک در راستای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با تمام ظرفیت خود آغاز به فعالیت کرده است. در برابر هر گونه حمله به مراکز دیده‌بانی ترکیه در ادلب سوریه از حق مشروع خود (!) استفاده خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------