ترامپ: هند و پاکستان خود می‌توانند اختلافاتشان را خاتمه دهند



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و نخست وزیر هند
رئیس جمهور آمریکا در حالی که پیشتر خواستار میانجیگری بین پاکستان و هند شده بود، اینک اظهار داشته که این دو کشور خود قادرند مشکلات موجود را رفع کنند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که هند و پاکستان می‌توانند اختلافات خود را در مورد «کشمیر» حل کنند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ترامپ اظهار داشته که در صورت نیاز قادر است این مشکل را حل کند. وی پیشتر پیشنهاد داده بود تا میان هند و پاکستان در منطقه مورد مناقشه کشمیر میانجیگری کند.

 

ترامپ این موضوع را در حاشیه برگزاری نشست گروه هفت در فرانسه و دیدار با «نارندرا مودی»  نخست‌وزیر هند در میان گذاشت. ترامپ به مودی گفت که ماجرای کشمیر را تحت نظر داشته است.

 

نخست وزیر نیز متقابلا اظهار داشت: «موضوع کشمیر یک مسئله دوجانبه بین هند و پاکستان است.»

 

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل بعد از دیدار با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان از علاقه مندی خود برای میانجیگری بین هند و پاکستان خبر داده بود.  یک مقام ارشد وزارت خارجه هند نیز ادعای دونالد ترامپ را که گفته بود نخست وزیر هند از او خواسته نقش میانجی را برای حل مشکلات مرزی با پاکستان ایفا کند، رد کرد.

 

«راویش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند در توییتر نوشت: «ما اظهارات دونالد ترامپ در زمینه آمادگی برای میانجیگری بین هند و پاکستان درباره موضوع کشمیر را ملاحظه کرده‌ایم. اما تاکنون هیچ درخواستی از سوی "نارندرا مودی" نخست وزیر هند از رئیس جمهور آمریکا در این زمینه صورت نگرفته است.»

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------