اخذ شهروندی آمریکا برای فرزندان نظامیان شاغل در خارج هم سخت می‌شود



اخبار,اخبار بین الملل
طبق تغییری که اخیرا از سوی دولت ترامپ در یکی از قوانین این کشور صورت گرفته، بعضی از فرزندان نظامیان یا کارمندان دولتی که در خارج از این کشور مستقر هستند، دیگر به طور خودکار واجد شرایط دریافت شهروندی آمریکا نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، این قانون که از ۲۹ اکتبر سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد، بیانگر آن است که کارمندان نهادهای دولت فدرال یا اعضای ارتش آمریکا که در خارج از این کشور مشغول خدمت هستند، از این پس باید برای شهروندی فرزندان خود که در خارج از آمریکا متولد می‌شوند، تا پیش از ۱۸ سالگی آنان روند درخواست رسمی شهروندی را طی کنند.

 

با این حال چندین بند از این قانون بسیاری را از این روند مستثنی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به متولدانی که دست کم یک والد شهروند آمریکا دارند که پیش از تولد آن‌ها در آمریکا زندگی کرده، اشاره کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حال حاضر فرزندان شهروندان آمریکایی که در سایر کشورها مستقر هستند، به محض تولد به طور قانونی ساکن آمریکا شناخته می‌شوند و والدین آنها بدون طی روند درخواست شهروندی می‌توانند گواهی شهروندی فرزند خود را دریافت کنند.

 

با این حال سرویس مهاجرت و شهروندی آمریکا در هشداری ۱۱ صفحه‌ای این قانون تازه را در تضاد با دیگر بخش‌های قوانین مهاجرتی فدرال و روندهای وزارت امورخارجه دانسته است.

 

یکی از دادستانان ایالت تنسی این تغثییر قانون را "راهکاری دانسته که مشخص نیست برای حل چه مشکلی تبیین شده است".

 

در همین حال، یک مقام سرویس مهاجرت و شهروندی آمریکا به خبرنگاران گفته، این قانون تازه تنها بر اشخاص انگشت شماری تاثیرگذار خواهد بود و آنها از راه‌های دیگری می‌توانند برای دریافت شهروندی اقدام کنند.

 

مقامات این سرویس اما درباره شهروندی فرزندان اعضایی از ارتش آمریکا که شهروند این کشور نیستند و کودکانی که از سوی شهروندان آمریکایی مستقر در خارج از این کشور به فرزندی پذیرفته شده‌اند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

یکی دیگر از مقامات این نهاد آمریکایی نیز گفته است: تعداد افراد مشمول این قانون بسیار کم است و طبق آمار ما در پنج سال گذشته در هر سال تنها ۲۰ تا ۲۵ تن مشمول این قانون می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------