آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

خلیل‌زاد: ۵ هزار نظامی آمریکایی از ۵ پایگاه افغانستان خارج می‌شوند



اخبار,اخبار بین الملل,خلیل‌زاد
نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان درباره توافق با طالبان گفت: ظرف ۱۳۵ روز، ۵ هزار نیروی آمریکا از ۵ پایگاه در افغانستان خارج می‌شوند.

به گزارش مهر، زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: آمریکا براساس متن توافقنامه با طالبان از ۵ پایگاه در افغانستان خارج می شود.

 

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در مصاحبه ای ویژه با طلوع نیوز گفت: تا هنگامیکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده موافقت نکند، این توافق نهایی نیست. اما ترامپ در باره اینکه این توافق درکجا و در چه سطحی ازسوی نمایندگان دوطرف امضا شود، تصمیم خواهد گرفت. براساس این توافق در حدود ۵ هزار نیروی آمریکایی در مرحله نخست از ۵ پایگاه در این کشور خارج خواهند شد. در گام نخست خشونت‌ها در ولایت‌های پروان و کابل کاهش خواهند یافت.

 

زلمای خلیل‌زاد در ادامه افزود: اگر شرایط همانگونه که در توافقنامه است پیش برود، ظرف ۱۳۵ روز از ۵ پایگاه فعلی که ما در آنجا حضور داریم خارج می شویم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------