آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

جنجال بر سر اظهارات سفیر جدید آمریکا در مکزیک درباره فریدا کالو



اخبار,اخبار بین الملل
سفیر آمریکا در مکزیک با انتقادش از ایدئولوژی فریدا کالو، هنرمند مشهور مکزیکی در فضای مجازی جنجال آفرید.

به گزارش ایسنا به نقل ازپایگاه خبری هیل، کریستوفر لنداو، سفیر جدید آمریکا در مکزیک که ماه پیش به تصدی این مقام درآمد، روز یکشنبه به زبان اسپانیایی در حساب توئیتری خود نوشت "روح سنت‌شکن و آزادِ" کالو را تحسین می‌کند اما "علاقه او به مارکسیسم/لنینیسم/استالینیسم" را درک نمی‌کند.

 

وی افزود: "آیا او از فجایعی که تحت نام این ایدئولوژی انجام گرفته خبر نداشت؟"

 

این اظهار نظر او، تا ساعاتی پیش حدود ۲ هزار پیام در پاسخ دریافت کرده و ۱۳۰۰ بار بازنشر شد. برخی با نظر او موافق بودند و برخی دیگر، هم او و هم سیاست "مداخله‌گرایی" ادامه‌دار آمریکا طی تاریخ را مورد انتقاد قرار دادند.

 

حزب کمونیست مکزیک در پاسخ به پیام توئیتری او نوشت: "رفیق فریدا" یک مارکسیست-لنینیست و تحسین‌کننده جوزف استالین، دیکتاتور سابق شوروی بود زیرا او "حامی اومانیسم و در جستجوی دموکراسی و آزادی کارگران و مردم مکزیک بود".

 

کالو، نقاش مشهور مکزیکی بود که به طور آشکار از مارکسیسم و استالین -کسی که مسئول کشتار میلیون‌ها نفر تحت رژیم خود است- حمایت می‌کرد.

 

به گزارش رویترز، تعداد دنبال‌کنندگان حساب توئیتری این سفیر بعد از این اظهار نظر، از ۴۰ هزار به حدود ۸۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------