آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

دموکرات‌ها برنامه مهاجرتی جدید ترامپ را محکوم کردند



اخبار,اخبار بین الملل,مهاجران در آمریکا
دموکرات‌های پیشرو آمریکایی اقدامات از سوی دولت این کشور را در ممنوع کردن ورود مهاجران به این کشور محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا برنامه چندین دهه‌ای مربوط به ورود ده‌ها هزار مهاجری که از جنگ، پیگرد و قحطی فرار کرده و هر ساله وارد ایالات متحده می‌شوند، متوقف کند.

 

یکی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ در نشست‌های چند هفته گذشته پیشنهاد لغو کامل مجوزهای مهاجرتی را مطرح کرد و این مساله را به ترامپ واگذار کرد تا در موارد اضطرار، مهاجران را تایید کند.

 

روزنامه نیویورک تایمز ادامه داد، بر اساس دومین پیشنهاد، تعداد مهاجران تایید شده به نصف یعنی به حدود ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار نفر کاهش می‌یابد و اولویت به کشورها یا گروه‌هایی می‌رسد که وضعیت ویژه دارند مانند افغان‌ها و عراقی‌ها که با نیروهای آمریکایی همکاری دارند.

 

"بتو اورورکه"، عضو سابق کنگره از تگزاس در توئیتی نوشت: ما به مهاجران بیشتر نه کمتر نیاز داریم. این دولت که معتقد است واژه‌های حک شده در مجسمه آزادی باید مجددا نوشته شود، ایده‌ای درباره این ندارد که کشور ما بر چه چیزی استوار است. آمریکا با مهاجران، آوارگان و پناهجویان ایجاد شده و هر روز آنها ما را قدرتمندتر می‌کنند.

 

الیزابت وارن، سناتور اهل ماساچوست نیز این پیشنهادها را غیراخلاقی خواند و نوشت: قوانین و ارزش‌های ما، ما را بر آن می‌دارد تا به آنهایی که از خشونت و سرکوب می‌گریزند، کمک کنیم. اگر رئیس جمهور باشم، هر سال تا پایان دوره نخست ریاست جمهوری‌ام از ۱۷۵ هزار مهاجر استقبال می‌کنم.

 

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مقام‌های آمریکایی قرار است به بررسی پیشنهادهای مذکور در روزهای آتی بپردازند و به دنبال تعیین تعداد پذیرش‌های باشند که سال آتی میلادی به کشور وارد می‌شوند.

 

در دو سال نخست دولت ترامپ، تعداد مهاجرانی که سالانه تایید شدند، به ۳۰ هزار تن کاهش یافت که کاهشی ۷۰ درصدی از زمان اتمام فعالیت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده است.

 

در همین حال، بتسی فیشر، مدیر سیاستگذاری پروژه بین‌المللی کمک به آوارگان گفت: مهاجران آسیب پذیر بدون توجه به ملیت یا مذهب خود به حفاظت نیاز دارند. محدود کردن دسترسی آنها به امنیت در آمریکا بدون شک به مرگ بسیاری از آنها منجر می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------