آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

پامپئو: هنوز هم می‌خواهیم با طالبان توافق کنیم



اخبار,اخبار بین الملل,پامپئو
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید با وجود تعلیق گفت‌وگوها با طالبان، واشنگتن همچنان خواستار مذاکره و دستیابی به توافق با این گروه است.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت با وجود تعلیق مذاکرات میان این کشور و طالبان، واشنگتن همچنان خواهان توافق با این گروه است، اما می‌خواهد اطمینان یابد که طالبان به تعهدات خود پایبند می‌ماند.

 

پامپئو که با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «فکر می‌کنم دیدید که اگر طالبان [خوب] رفتار نکند، اگر [تعهداتش را] اجرا نکند... در آن صورت رئیس‌جمهور ایالات متحده از فشار [بر آن‌ها] نخواهد کاست.»

 

وی مدعی شد که طالبان در مذاکرات با آمریکا برخی موارد از جمله گفت‌وگو با دولت مرکزی افغانستان، «کاهش میزان مشخصی از خشونت» و عدم ارتباط با گروه تروریستی القاعده را پذیرفته است.

 

وزیر خارجه آمریکا با دفاع از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تعلیق مذاکرات با طالبان، گفت تا پیش از بمبگذاری مرگبار هفته گذشته در کابل، طرفین در آستانه توافق قرار داشتند. او گفت: «ما [توافق را] در دست داریم. کاری بیشتری هست که باید انجام شود... اما مسئله، نهایتا بحث تعهد دادن نیست، بلکه بحث عمل کردن به تعهد است. به تلاش برای رسیدن به این نتیجه ادامه می‌دهیم.»

 

پامپئو امروز در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» هم اذعان کرد که در داخل دولت آمریکا هم در مورد اینکه آیا دعوت از نمایندگان طالبان به «کمپ دیوید» کار درستی است یا نه، بحث و اختلاف نظر وجود داشته است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز اعلام کرد که نمایندگان طالبان قرار بوده یکشنبه در کمپ دیوید با او دیدار کنند، اما از آنجا که طالبان هفته گذشته در یک بمبگذاری چندین غیرنظامی را کشته و مسئولیت این حمله را برعهده گرفته، در نتیجه او این دیدار را متوقف کرده و از مذاکره‌کننده‌های آمریکایی هم خواسته فعلا دست نگه دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------