حماس: عربستان یکی از مسئولان ما را بازداشت کرده است



اخبار,اخبار بین الملل,حماس
جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر بازداشت یکی از مسئولان آن در عربستان، از مسئولان سعودی خواست تا وی را آزاد کنند.

به گزارش فارس، حماس روز دوشنبه بیانیه‌ای را در خصوص بازداشت «محمد الخضری» از مسئولان این جنبش فلسطینی که چند ماهی در عربستان بازداشت است، منتشر کرد.

 

در این بیانیه آمده که «دستگاه امنیتی عربستان روز چهارم آوریل سال جاری میلادی در یک اقدام عجیب و غیر قابل قبول، محمد الخضری را در شهر جده که حدود سه دهه مقیم آن است، دستگیر کرده است».

 

به گزارش روسیاالیوم، در این بیانیه اعلام شد که «این مساله منحصر به بازداشت الخضری نمی‌شود، بلکه پسر ارشد وی به نام «هانی» نیز بدون هیچ توجیهی در چارچوب موج بازداشت شمار زیادی از فلسطینیان در عربستان، بازداشت شده است».

 

جنبش فلسطینی مذکور افزود: «الخضری 81 ساله مسئول برقراری روابط حماس با عربستان سعودی به مدت دو دهه بود که شخصیت مبارز، سن بالا، وضعیت جسمانی و ابتلای وی به یک نوع بیماری مزمن و حتی جایگاهی علمی وی در رشته پزشکی، مانع بازداشت وی نشده است».

 

حماس تاکید کرد، «این جنبش فلسطینی حدود پنج ماه و نیم است که در برابر این موضوع سکوت کرده تا بتواند از راه میاجی‌گری و کانال‌های دیپلماتیک در خصوص آزادی الخضری رایزنی کند، اما نتیجه‌ای نداشت،‌ لذا مجبور به صدور بیانیه‌ای در خصوص درخواست آزادی الخضری و فرزندش و همه فلسطینیان بازداشت شده در عربستان شده است».

 

پیشتر برخی فعالان و منابع رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی خبر داده بودند که مقامات سعودی دستور بازداشت تعدادی از نیروهای و مسئولان جنبش حماس را صادر کردند،‌ اما ریاض در خصوص این خبر هیچ گونه موضع‌گیری نکرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------