آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

وزیران خارجه روسیه و عربستان تلفنی درباره اوضاع در خلیج فارس گفت وگو کردند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزیران خارجه روسیه و عربستان
وزیران خارجه روسیه و عربستان سعودی در گفت وگویی تلفنی درخصوص مسائل کلیدی دستور کار منطقه‌ای ازجمله اوضاع منطقه خلیج فارس، بحران یمن و مساله سوریه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از وزارت امور خارجه روسیه، این تماس به ابتکار طرف عربستانی صورت گرفت و سرگئی لاوروف و «ابراهیم العساف» به تبادل نظر در خصوص طرح امنیت گروهی روسیه در خلیج فارس پرداختند.

 

در طرح امنیت گروهی خلیج فارس گفته شده است: تأمین امنیت در خلیج فارس یکی از مهمترین مسائل حال حاضر جهان است و تحولات نظامی و سیاسی سال‌های گذشته در خاورمیانه و شمال آفریقا، باعث رشد سریع تهدیدهای تروریستی در این بخش از جهان که ذخایر زیادی از منابع هیدروکربنی در آن وجود دارد، شده است و عواقب فاجعه باری برای اقتصاد جهانی و به ویژه امنیت انرژی به همراه دارد.

 

روس‌ها در طرح خود آورده‌اند: «در شرایط کنونی، اقدامات پی در پی و مؤثر در سطح بین المللی و منطقه‌ای به منظور بهبود و توسعه وضع موجود در خلیج فارس برای غلبه بر بحران طولانی مدت و تبدیل این منطقه به مکانی امن و صلح آمیز برای همسایگی خوب و توسعه پایدار ضروری است».

 

به عقیده روس‌ها، ایده ایجاد یک سیستم امنیتی در منطقه خلیج فارس می‌تواند نقش کلیدی در تحکیم فعالیت‌های سیاسی و دیپلماتیک در منطقه ایفا کند.

 

وزیران خارجه روسیه و عربستان سعودی در ادامه مذاکره تلفنی درخصوص موضوعات همکاریهای دوجانبه با محوریت سفر آتی ولادیمیر پوتین به ریاض که قرار است در ماه اکتبر برگزار شود، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------