آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بررسی طرح استیضاح ترامپ توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,مجلس نمایندگان آمریکا
طبق اعلام کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، طی چند روز آتی مصوبه‌ای توسط این کمیته ارائه می‌شود که می‌تواند برکناری دونالد ترامپ را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این کمیته که امید دارد تا انتهای سال بتواند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به رای بگذارد، دو روز دیگر (پنج‌شنبه) جهت ارائه مصوبه‌ای در این راستا تشکیل جلسه خواهد داد؛ دستیاران این کمیته اظهار داشته‌اند مصوبه مذکور بهتر است با بررسی‌ها و گزارشات انجام گرفته در گذشته هم‌خوانی داشته باشد.

 

قانون‌گذاران دموکرات‌ مجلس نمایندگان پس از آغاز به کار این مجلس در روز دوشنبه، به طور گسترده خواستار پیشبرد این طرح شده‌اند؛ آن‌ها همچنین از بررسی موضوع تحت فشار گذاشتن دولت اوکراین توسط ترامپ جهت کمک به کمپین انتخاباتی او نیز پرده برداشتند.

 

جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، امکان طرح پرسش و بررسی مدارک و شواهد طی چند جلسه استماع را به بررسی خواهد گذاشت. این رویه همچنین به دادستان‌های این کمیته اجازه می‌دهد طی جلسات استماع بتوانند به طور گسترده اقدام به طرح پرسش کنند؛ کاخ سفید نیز قادر خواهد بود تا از خود دفاع کند.

 

نادلر در مصاحبه با خبرنگاران گفته است: "این اقدام ما را قادر می‌کند تا سریعتر و موثرتر عمل کنیم؛ ما در حال بررسی تخلفات گوناگون رئیس‌جمهوری با لحاظ بندهای استیضاح هستیم".

 

تاکنون، تنها دو رئیس‌جمهوری در آمریکا توسط این مجلس استیضاح شده‌اند؛ اندرو جانسون در سال ۱۸۶۸ و بیل کلینتون در ۱۹۹۹. هیچ‌کدام از این دو تن توسط مجلس سنا محکوم نشده بودند. حذف رئیس‌جمهوری در آمریکا، باید به تایید سنا نیز برسد.

 

ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز پس از آنکه کمیته قضایی بندهای استیضاح علیه او را به اجرا گذاشت، در سال ۱۹۷۴ و قبل از آنکه تمام نمایندگان رای به خروج او دهند، استعفا کرده بود.

 

حال، دست کم ۱۳۴ تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان حامی استیضاح ترامپ هستند؛ این تعداد، اکثریت نمایندگان دموکرات را شامل می‌شود، اما اجرای آن به طور کلی ۲۱۸ رای می‌طلبد.

 

در صورت موفقیت کمیته در پیشبرد این مصوبه، جلسه استماعی در روز هفدهم سپتامبر معین خواهد شد که طی آن، کوری لوندوسکی، مدیر سابق کمپین ترامپ، در کنار دو تن از دستیاران رئیس‌جمهوری در کاخ سفید، مورد پرسش اعضای کمیته قرار خواهند گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------