جنجال بر سر حضور جاسوس آمریکایی در دفتر پوتین



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
مقامات روسیه برخی ادعاها در مورد وجود یک جاسوس آمریکایی در دفتر ریاست جمهوری ولادیمر پوتین را به شدت تکذیب کرده و انتشار این اخبار را شایعه عنوان کردند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «یلنا کریلووا»، سخنگوی اداره کارپردازی دفتر ریاست جمهوری روسیه ادعای برخی رسانه ها مبنی بر فعالیت یک جاسوسی آمریکایی در این مرکز را تکذیب کرد.

 

سخنگوی اداره کارپردازی دفتر ولادیمر پوتین، در این ارتباط اعلام کرده است که «اولگ اسمولنکوف» که برخی رسانه ها وی را جاسوس آمریکا خواندند هرگز در این اداره کار نکرده است.

 

از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اخبار رسانه ها در مورد فرار یک جاسوس آمریکایی نفوذ کرده در ساختار حکومتی روسیه به خارج از این کشور اعلام کرد که آن فرد را نمی شناسد و در مورد شایعات هم اظهار نظر نمی کند.

 

سرگئی لاوروف که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «گیدو آندارگاچ» وزیر خارجه اتیوپی در مسکو حضور داشت، گفت: کاخ کرملین در مورد اخبار رسانه ها در مورد این فردی که گفته می شود جاسوسی کرده اظهار نظر کرده است.

 

وزیرخارجه روسیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد امکان آشنایی خود با این جاسوس آمریکایی، گفت که این فرد را هیچگاه ندیده ام، با وی آشنا نیستم و مدارج کاری وی را دنبال نکرده ام و درباره شایعات هم اظهار نظر نمی کنم.

 

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اختصاصی مدعی شده بود که آمریکا در سال ۲۰۱۷ توانسته است تا یکی از جاسوسان سازمان سیا را با موفقیت از روسیه خارج کند.

 

این شبکه آمریکایی در گزارش خود مدعی شده که این فرد به مدت چندین سال به عنوان جاسوس سیا، در دولت روسیه مشغول به فعالیت بوده است.

 

براساس این گزارش، تصمیم آمریکا برای خارج کردن جاسوس خود از روسیه بلافاصله پس از نشست ماه مه ۲۰۱۷ در دفتر ترامپ در کاخ سفید صورت گرفت که در آن ترامپ در مورد اطلاعات طبقه بندی شده با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی کیسلیک سفیر مسکو در واشنگتن به گفت و گو پرداخت، هرچند این اطلاعات که توسط رژیم صهیونیستی جمع آوری شده بود در مورد حضور نیروهای داعش در سوریه بوده است نه مسائل جاسوسی و امنیتی دوجانبه.

 

با این حال به گفته مقامات امنیتی، اگرچه دیدار سال ۲۰۱۷ ترامپ با لاوروف در مورد فعالیت های جاسوس آمریکا در مسکو نبود اما سرویس های اطلاعاتی آمریکا بسیار نگران بودند که ترامپ در این دیدار مهره جاسوسی در روسیه را بسوزاند و به همین دلیل جاسوس مطرح شده را از روسیه خارج کردند.

 

این نخستین بار نیست که مسائل جاسوسی و امنیتی در روابط روسیه و آمریکا عنوان می‌شود. پیش از این نیز برخی منابع داخلی در آمریکا مدعی شده بودند که روسیه از طریق جاسوس‌ها و عوامل خود توانسته است بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تاثیر گذارد، هرچند این ادعاها هیچ گاه از سوی بازپرس ویژه آمریکا نتوانست بصورت کامل ثابت شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------