آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پیام بن علی پیش از مرگش: ای وطن قدرنشناس، استخوان‌هایم را به تو نخواهم داد



اخبار,اخبار بین الملل,زین العابدین بن علی
دختر زین العابدین بن علی پیام اخیر پدرش را در صفحه خود در اینستاگرام منتشر کرد که در آن آمده است: "ای وطن قدرنشناس، استخوان‌هایم را به تو نخواهم داد".

به گزارش ایسنا به نقل از الیوم السابع، این پیام نسرین بن علی، دختر زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری تازه درگذشته تونس چندین ساعت پس از فوت وی منتشر شد. رئیس جمهوری پیشین تونس پس از انقلاب ۲۰۱۱ و فرارش به خارج از کشور، اقامت در عربستان را انتخاب کرد.

 

منیر بن صالحه، وکیل مدافع رئیس جمهوری اسبق تونس گفت که بن علی قبل مرگش وصیت کرد که در تونس دفن نشود و او خواسته است که در عربستان سعودی دفن شود و مراسم تدفینش امروز (جمعه) خواهد بود.

 

این در حالی است که یک منبع در نخست‌وزیری تونس اعلام کرد، اگر خانواده بن علی بخواهند که وی در تونس دفن شود، دولت درخواست‌ آنها را خواهد پذیرفت. وی گفت که دولت تلاش خواهد کرد تا مراسم تدفین در بهترین شرایط انجام شود.

 

بعد از حبیب بورقیبه، بن علی دومین رئیس جمهوری تونس از زمان استقلال این کشور از فرانسه در سال ۱۹۵۶ بود. بن علی در اکتبر ۱۹۸۷ تصدی پست نخست‌وزیری را برعهده گرفت و سپس یک ماه بعد از آن در نوامبر همان سال، عهده دار پست ریاست جمهوری شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------