آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

روسیه: سامانه «اس-400» جنگنده‌ «اف-35» را بی اعتبار می‌سازد



اخبار,اخبار بین الملل,سامانه اس 400
وزارت دفاع روسیه با خط بطلان کشیدن بر ویژگی رادارگریزی جنگنده اف-35 ، اعلام کرد این جنگنده به راحتی در تیررس سامانه اس-400 قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه به تازگی در پیامی خطاب به آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع  موشکی «اس-400 » مستقر در ترکیه جنگنده‌های نسل پنجم «اف- 35 لایتنینگ» ساخت آمریکا را بی اعتبار می‌سازد.

 

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ترکیه به تازگی اعلام کرد که محموله دوم سامانه اس-400 ساخت روسیه وارد کشور شده و این سامانه‌ در آوریل 2020 فعال خواهد شد. 

 

به نوشته شماره جمعه  وبگاه «پراودا» در بخشی از پیام وزارت دفاع روسیه  خطاب به آمریکا آمده است، جنگنده اف-35 لایتنینگ  فقط برای  مالیات دهندگان  آمریکایی و خریداران خارجی نامرئی است.

 

ترکیه در حالی  پروژه اس-400 با روسیه را پیش می‌برد که مقامات آمریکایی پیش از این به ترکیه هشدار داده بودند که اگر سامانه‌های اس-400 را از روسیه تحویل بگیرد، از پروژه جنگنده‌های اف-35 خارج خواهد شد و با تحریم‌های جدید آمریکا روبرو می‌شود. واشنگتن اعلام کرده  که سامانه دفاعی روسیه با ناتو سازگاری ندارد و تهدیدی برای جنگنده‌های آمریکایی «اف-35» است.

 

این در حالی است  که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به تازگی خواستار خرید جنگنده‌های پیشرفته روسی از قبیل «سوخو-57» و «سوخو-35» شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------