آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

السیسی: حمله به شرکت آرامکو در عربستان سعودی را محکوم می‌کنیم



اخبار,اخبار بین الملل,السیسی
رئیس جمهوری مصر طی سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفت عربستان سعودی را محکوم کرد.

به گزارش فارس، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش در زمینه مبارزه با تروریسم و اصلاحات اقتصادی تجربه خوبی داشته است.

 

او  در مورد فلسطین، با بیان اینکه عرب‌ها از «صلح عادلانه و فراگیر» استقبال می‌کنند، بر موضع کشورش در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

 

رئیس جمهور مصر همچنین از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست با توجه به تحولات سیاسی اخیر در سودان، تحریم‌ها علیه این کشور لغو شده و نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف شود.

 

عبدالفتاح السیسی در مورد یمن و سوریه نیز، بر ضرورت ایجاد راه حل سیاسی در این دو کشور تأکید کرد. رئیس جمهوری مصر در مورد یمن گفت که پایان بحران در این کشور باید از طریق راه حل سیاسی آن هم با رجوع به قطعنامه‌های بین‌المللی و مشارکت کشورهای عربی محقق شود.

 

او خواستار عدم مداخلات خارجی در یمن به ویژه از سوی کشورهای منطقه و غیر عربی شد و حمله اخیر به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان سعودی را محکوم کرد.

 

رئیس جمهوری مصر از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه استقبال کرد و گفت که قاهره خواهان از سرگیری فعالیت‌های این کمیته در اسرع وقت است.

 

او با بیان اینکه منابع تروریسم باید خشکانده شود،‌ گفت که کشور حاضر است تجربه‌های خود در خصوص مقابله با افراطگرایی و تروریسم را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------