متن مکالمه ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین منتشر شد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
کاخ سفید متن مکالمات رئیس‌جمهور آمریکا و همتای اوکراینی که به مسئله‌ای جنجالی در روزهای اخیر بدل شده را منتشر کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پالتیکو، کاخ سفید صبح روز چهارشنبه به وقت محلی متن مکالمه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با همتای اوکراینی وی را که به مسئله‌ای جنجالی در روزهای اخیر بدل شده و آغاز روند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا را به دنبال داشته است، منتشر کرد.

 

بر اساس فایلی که کاخ سفید امروز چهارشنبه از متن مکالمه ترامپ و «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین منتشر کرده، ترامپ از همتای اوکراینی خود خواسته است که با «رودی جولیانی» وکیل شخصی وی در راستای مشخص کردن نقش احتمالی «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اخراج دادستان سابق اوکراین همکاری کند.

 

ترامپ در این مکالمه تلفنی که در تاریخ 25 جولای (3 مرداد) انجام شده، به رئیس‌جمهور اوکراین گفته است: «صحبت‌های زیادی درباره پسر بایدن مطرح است. درباره اینکه بایدن روند بازرسی قضائی را متوقف کرده است. افراد زیادی می‌خواهند درباره این مسئله بیشتر بدانند، بنابراین هرگونه همکاری شما با دادستان کل [آمریکا] عالی خواهد بود.

 

وی در جای دیگری به همتای اوکراینی خود گفته است: «بایدن در گوشه و کنار با افتخار گفته که روند بازرسی قضائی را متوقف کرده است. بنابراین اگر شما بتوانید در این مورد تحقیق کنید، از نظر من کار بزرگی انجام داده‌اید.»

 

کاخ سفید متن مکالمه ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین را در حالی منتشر می‌کند که روز گذشته «نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا از آغاز رسمی روند استیضاح ترامپ به دلیل سوء‌استفاده از قدرت خبر داد.

 

نانسی پلوسی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، درخواست ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات علیه بایدن و گروکشی از اوکراین در این قضیه را مصداق سوءاستفاده از قدرت خوانده‌اند.

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در این خصوص گفت: «اقدامات ترامپ نشانگر یک واقعیت درباره رفتار خائنانه وی است، خیانت به امنیت ملی و خیانت به روند انتخابات ما.»

 

وی درباره روند استیضاح ترامپ نیز تصریح کرد: « پلوسی افزود: اکنون 6 کمیته کنگره در حال تحقیق درباره ترامپ هستند. پس از پایان تحقیقات، کمیته‌های کنگره درباره این مساله تصمیم گیری خواهند کرد که آیا کمیته قضایی مجلس نمایندگان باید پیش نویس‌های قانونی برای استیضاح را آماده کند یا نه.»

 

جو بایدن که به مدت 8 سال معاون اول باراک اوباما بود، از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی متهم شده که در دوران حضور خود در کاخ سفید تهدید به قطع کمک‌های آمریکا به اوکراین کرده است، مگر آنکه مقام‌های کی‌یف تحقیقات قضایی درباره یک شرکت گازی که پسر بایدن در هیئت مدیره آن عضویت دارد را متوقف کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------