بیانیه پایانی نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب؛ حمله ترکیه به سوریه محکوم است



اخبار,اخبار بین الملل,ده اتحادیه عرب
وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در نشست اتحادیه عرب عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در شمال سوریه را محکوم کرده و خواستار توقف آن شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره حمله ترکیه به شمال سوریه امروز (شنبه) در مقر این اتحادیه به درخواست مصر و با حمایت تعدادی از کشورهای عربی و در رأس آنها عربستان، امارات و کویت و نیز هیئت‌های دیپلماتیک دائمی کشورهای عضو اتحادیه به کار خود پایان داد و بیانیه پایانی آن صادر شد.

 

در این بیانیه ضمن محکومیت حمله ترکیه به شمال سوریه از این کشور خواسته شده که هرچه سریع‌تر نیروهای خود را از سوریه خارج کرده و این عملیات را متوقف کند.

 

در این بیانیه آمده است: ما ترکیه را مسئول پیامدهای این تجاوز و به دنبال آن بازگشت گروه‌های تروریستی به سوریه می‌دانیم و از شورای امنیت می‌خواهیم که به نقش خود برای توقف تجاوز ترکیه به سوریه عمل کند.

 

در ادامه این بیانیه ضمن تأکید بر تمامیت ارضی سوریه تأکید شده است که خروج نیروهای خارجی از سوریه به این کشور اجازه می‌دهد که به اتحادیه عرب بازگردد.

 

وزرای خارجه اتحادیه عرب همچنین اتخاذ اقدامات سیاسی، اقتصادی و گردشگری علیه ترکیه را بررسی کردند.

 

در این نشست همچنین احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب مکلف به انتقال مضمون این بیانیه به شورای امنیت سازمان ملل و ترتیب دادن یک نشست در شورای امنیت برای پیگیری این موضوع به عنوان یک گزینه باز شد.

 

این درحالی است که قطر و سومالی به مضمون این بیانیه ایراد گرفتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------