پوتین: هماهنگی مسکو و ریاض برای امنیت در خاورمیانه ضروری است



اخبار,اخبار بین الملل,پوتین و ملک سلمان
رئیس جمهور روسیه در دیدار با پادشاه عربستان گفت: هماهنگی مسکو و ریاض را عنصر ضروری برای تضمین امنیت در خاورمیانه و شمال آفریقا می‌دانیم.

به گزارش ایرنا، پوتین در دیدار ملک سلمان گفت: اطمینان دارم که بدون مشارکت منصفانه و بلند مدت عربستان، حل مشکلات خاص منطقه ای ممکن نیست.

 

پوتین ابراز امیدواری کرد که سفر وی به پادشاهی انگیزه جدیدی را در همکاری دو کشور به وجود آورد.

 

ولادیمیر پوتین امروز دوشنبه در آغاز دیدار رسمی خود با پادشاه عربستان با تاکید برگسترش روابط و همکاری‌های روسیه و عربستان سعودی گفت: امیدوار به توسعه روابط دوستانه خود با عربستان سعودی هستیم.

 

وی با یادآوری اینکه ۹۰ سال از برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و عربستان می‌گذرد، اظهار داشت: اتحاد جماهیر شوروی اولین کشوری بود که حکومت عربستان سعودی را به رسمیت شناخت.

 

پوتین گفت: همکاری‌های روسیه و عربستان به صورت سودمند و متقابل در حال توسعه است و روابط دوجانبه هر روز مستحکم‌تر از گذشته می‌شود.

 

وی سپس به سفر دو سال پیش پادشاه سعودی به روسیه اشاره کرد و افزود: توافق‌های به دست آمده با موفقیت در حال اجراست و حجم مبادلات بازرگانی دوجانبه سال گذشته با ۱۵ درصد رشد از یک میلیارد دلار فراتر رفت.

 

رئیس جمهوری روسیه سپس با موثر توصیف کردن عملکرد کمیسیون مشترک همکاری‌های روسیه و عربستان اظهار داشت: همایش اقتصادی روسیه و عربستان سعودی تشکیل شده و کارفرمایان و سرمایه‌گذاران دو کشور در آن در حال گفت وگو و یافتن راه های گسترش همکاری ها هستند ضمن اینکه من هم امروز در این نشست شرکت می‌کنیم و قرار است در جریان آن موافقتنامه‌ها و تفاهمنامه‌های متعددی امضا شود.

 

رئیس جمهوری روسیه گفت: سال آینده عربستان ریاست گروه بیست کشور صنعتی را برعهده خواهد داشت و ما امروز در این باره نیز تبادل نظر خواهیم کرد.

 

پوتین خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات امروز در خصوص طرح‌های زیربنایی بین دو کشور و نیز مسائل مهم بین‌المللی گفت‌وگو می‌کنیم.

 

گفتنی است، ولادیمیر پوتین ظهر امروز به وقت مسکو وارد ریاض شد و از طرف فیصل بن بندر بن عبدالعزیز حاکم استان ریاض و تارق فریس شهردار ریاض مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

 

پوتین تا ساعاتی دیگر ضمن دیدار و گفت‌وگو با ملک سلمان و ولیعهد این کشور در نشست شورای اقتصادی روسیه و عربستان نیز شرکت خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------