اعلام آمادگی روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی در عربستان



اخبار,اخبار بین الملل,رئیس شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه
رئیس شرکت دولتی انرژی هسته‌ای «روس اتم» اعلام کرد که این شرکت آماده همکاری با شرکایی از آمریکا، اروپا و آسیا برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در عربستان سعودی است.

به گزارش فارس، «الکسی لیخاچف» رئیس شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه «روس اتم» روز دوشنبه (امروز) گفت: شرکت هسته‌ای روسیه آماده همکاری با شرکایی از آمریکا، اروپا و آسیا برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در عربستان سعودی است.

 

لیخاچف در جمع خبرنگاران گفت، تصمیم مشارکت روس اتم در ساخت نیروگاه هسته‌ای در عربستان سعودی می‌تواند تا پایان سال 2020 گرفته شود.  

 

وی گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که این تصمیم زودتر از پایان سال 2020-2021 گرفته نمی‌شود. مناقصه مربوط (به این پروژه) هنوز در دست انجام است.»

 

لیخاچف با اشاره به اینکه کار کردن در عربستان سعودی برای روس اتم رضایت‌بخش است، اظهار داشت: «من معتقدم که شریک سعودی ما یک پروژه ترکیبی بین‌المللی ایجاد خواهد کرد اما ترجیح می‌دهم که تصمیم میزبان را پیش‌بینی نکنم. روس اتم آماده است تا ضمن همکاری با شرکت‌های آمریکا، اروپا و آسیا، مطابق پیشنهاد کارفرمای سعودی عمل کند.»

 

پیش از این «الکسی لیخاچوف» گفته بود که شرکت روس اتم اقدامات ساخت نیروگاه هسته‌ای در ازبکستان را از سال 2020 میلادی آغاز می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------