ترامپ جزئیات تحریم‌ها علیه ترکیه را اعلام کرد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به زودی با صدور یک فرمان اجرایی تحریم‌های جدیدی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه اعمال خواهد کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای جزئیات تحریم‌های جدیدی که قرار است علیه ترکیه اعمال کند را اعلام کرد. 

 

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه تصریح کرده است: «به زودی با انتشار یک فرمان اجرایی، مجوز اعمال تحریم‌هایی را علیه مقام‌های فعلی و سابق دولت ترکیه و اشخاصی که به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ترکیه در شمال سوریه کمک می‌کنند، صادر خواهم کرد.»

 

وی اضافه کرد: «مشابهاً تعرفه‌های فولاد تا ۵۰ درصد اضافه خواهند شد. ایالات متحده همچنین فوراً مذاکرات وزارت بازرگانی آمریکا با ترکیه بر سر یک توافق تجاری به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار را متوقف خواهد کرد.»

 

ترامپ تصریح کرده این فرمان اجرایی امکان اعمال تحریم‌هایی را به بهانه‌هایی مانند نقض حقوق بشر، ممانعت در آتش‌بس، جلوگیری از بازگشت آوارگان به کشورشان و یا تهدید صلح، ثبات و امنیت در سوریه فراهم خواهد کرد.

 

 ترامپ در ادامه بیانیه خاطرنشان کرده است: «این فرمان، همچنین مجوز اعمال طیف وسیعی از تبعات شامل تحریم‌های مالی، مصادره اموال و جلوگیری از ورود به خاک ایالات متحده را فراهم می‌کند.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه دولت ترکیه را به تهدید صلح، امنیت و ثبات منطقه و به خطر انداختن جان غیرنظامیان متهم کرده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------