پامپئو: اگر ترکیه می‌خواهد بیشتر تحریم نشود، عملیات در سوریه را متوقف کند



اخبار,اخبار بین الملل,پامپئو
وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اختیاری که از سوی کاخ سفید برای اعمال تحریم بر اشخاص و نهادهای ترکیه‌ای دخیل در عملیات «چشمه صلح» دارد، گفت آنکارا برای دوری از تحریم‌های بیشتر باید با واشنگتن وارد مذاکره شود.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو‌» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه با اشاره به تحریم سه وزارتخانه ترکیه از سوی واشنگتن، گفت تهاجم نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه جان غیرنظامیان را به خطر انداخته و ماموریت ضد داعش را شدیدا تضعیف کرده است.

 

پامپئو با صدور بیانیه‌ای در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «این عملیات ثبات‌زدا توسط ترکیه ادامه دارد و اکنون بحران انسانی فاجعه‌بار و روزافزونی را ایجاد کرده است. ما به راهکار سیاسی برای درگیری‌ها در سوریه مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متعهد هستیم. اقدامات یک‌جانبه ترکیه بود که منجر به این تحریم‌ها شد».

 

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ایالات متحده در روز جمعه تمایل خود به انجام اقدامی در واکنش به تهاجم نظامی یک‌جانبه ترکیه در شمال شرقی سوریه را نشان داد. رئیس‌جمهور ترامپ اکنون یک دستور اجرایی برای فشار به ترکیه جهت توقف عملیات نظامی در شمال شرق سوریه و اعمال آتش‌بس فوری را صادر کرده است».

 

این بیانیه توضیح می‌دهد که دستور اجرایی ترامپ، به وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا این اختیار را می‌دهد تا تحریم‌هایی را بر افراد، نهادها یا شرکای دولت ترکیه که در اقدامات خطرناک علیه غیرنظامیان یا تضعیف‌کننده صلح، امنیت و ثبات شمال شرقی سوریه دست دارند، طراحی و اعمال کند.

 

وزارت خارجه آمریکا در پایان با بیان اینکه اقدامات ترکیه در شمال شرق سوریه، ماموریت ضد داعش را شدیدا به خطر می‌اندازد، تاکید کرد: «ترکیه برای اینکه از تحریم‌های بیشتر دوری کند، باید تهاجم یک‌جانبه به شمال شرق سوریه را فورا متوقف کرده و به مذاکرات با آمریکا بر سر این منطقه بازگردد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------