آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات کردند



اخبار,اخبار بین الملل,تظاهرات مخالفان برگزیت در لندن
صدها هزار نفر از مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم زمان با برگزاری نشست فوق‌العاده برگزیت در پارلمان در خیابان‌های لندن دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی با حمل پرچم اتحادیه اروپا و سر دادن شعارهایی علیه دولت بوریس جانسون، خواهان برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت هستند. معترضان پس از تجمع در منطقه «هاید پارک» واقع در مرکز لندن، در حال راهپیمایی به سمت پارلمان هستند.

 

مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که برای چندمین بار در سه ال گذشته تظاهرات می کنند، شعارنوشته و پارچه نوشته‌هایی را حمل می کنند که روی برخی از آنها نوشته است:‌ « واقعیت‌ها نزد ما است دوباره رای می دهیم»، «برای برگزاری همه پرسی مجدد متحد هستیم» و «جای جانسون در جهنم است».

 

بر اساس برنامه اعلام شده نمایندگان که از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در پارلمان تشکیل جلسه داده اند، قرار است تا ساعاتی دیگر درباره توافق جدید بوریس جانسون رای گیری کنند.

 

انگلیس و اتحادیه اروپا پنجشنبه گذشته درباره نحوه اجرای برگزیت توافق کردند و عصر همان روز از سوی ۲۷ کشور عضو شورای اروپا به تائید رسید.

 

بیشتر مفاد  توافق جدید همان چیزی است که در زمان نخست‌وزیری «ترزا می» در آذرماه سال گذشته به دست آمده بود و تغییر اصلی بر سر پیشنهادهای مربوط به ایرلند شمالی است. در توافق جدید طرح پشتیبان ایرلند شمالی موسوم به «بک استاپ» حذف شده و به جای آن ترتیبات جدیدی برای تبادل کالا بین دو در نظر گرفته شده است.

 

جانسون صبح امروز در سخنانی از نمایندگان خواست تا از توافق جدید حمایت کنند، چرا که به گفته او "نتیجه بهتری" ممکن نیست.

 

با این حال رهبران احزاب سیاسی مخالف، توافق جدید را بدتر از توافق «ترزا می» می‌دانند. این توافق حتی حزب برگزیت اصلی ترین حامی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را هم نتوانست راضی کند. نایجل فاراژ رهبر این حزب می گوید: این برگزیت نیست. قرار نبود پس از ۳ سال به اینجا برسیم. با این توافق سال‌ها طول می کشد که به تجارت آزاد دست پیدا کنیم چون همچنان از سوی قوانین اتحادیه اروپا محاصره شده و اختیارات از ما سلب شده است.

 

نمایندگان مجلس همچنین قرار است به لایحه ای رای دهند که اگر تصویب شود جانسون مجبور خواهد شد تا رای گیری امروز درباره توافق جدید را به تاخیر انداخته و مهلت برگزیت را برخلاف میل باطنی تمدید کند.

 

بر اساس این لایحه دولت بایستی پیش از انجام رای گیری درباره توافق جدید ، لایحه‌ای را درباره چگونگی اجرای این توافق به رای بگذارد. به این ترتیب نمایندگانی که به دنبال برگزاری همه پرسی مجدد برگزیت هستند قادر خواهند بود تا اجرای توافق برگزیت را به برگزاری دوباره همه پرسی درباره جدایی از اتحادیه اروپا موکول کنند.

 

گمانه زنی ها حاکی است که بیشتر نمایندگان مجلس با لایحه پیشنهادی تمدید مهلت برگزیت موافق و با توافق جدید جانسون مخالف هستند. اگر پیش بینی ها درست باشد، کلاف برگزیت باز هم پیچیده تر خواهد شد. انگلیس تنها ۱۲ روز تا پایان مهلت عضویت در اتحادیه اروپا فرصت دارد و اگر توافق برگزیت به تائید پارلمان نرسد، احتمال برگزاری انتخابات سراسری تقویت خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------