کاخ سفید: امیدواریم آتش‌بس موقت سوریه دائمی شود/ خروج نیروهای کرد



اخبار,اخبار بین الملل,کاخ سفید
کاخ سفید امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، آمریکا انتظار دارد آتش‌بس موقت در شمال شرق سوریه به آتش‌بس دائم تبدیل شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد واشنگتن انتظار دارد تا "پایان امروز" آتش‌بس موقت در شمال شرق سوریه به "آتش‌بس دائم" تبدیل شود.

 

هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای تاکید کرد: انتظار داریم که این آتش‌بس موقت که امروز به پایان می‌رسد و به طور موقت تنش‌زدایی کرد، تا پایان امروز به آتش‌بسی دائم تبدیل شود.

 

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه پس از گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و دریافت اطمینان از خروج نیروهای آمریکایی و تدارک به منظور ایجاد منطقه حائل، عملیاتی علیه نیروهای کرد ی‌پ‌گ در شمال سوریه آغاز کرد. ترامپ زیر بار انتقادها، تحریم‌هایی را علیه ترکیه وضع کرد و پامپئو و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را به آنکارا فرستاد و پنج‌شنبه گذشته توافقی حاصل شد. طبق آن، ی‌پ‌گ باید ظرف پنج روز از "منطقه امن" خارج شود. این ضرب‌الاجل ساعت ۱۹ به وقت گرینویچ به پایان رسید.

 

به گفته این سخنگو، واشنگتن در حال همکاری با ترکیه است تا طبق توافق اخیر "آتش‌بس دائمی" حاصل شود.

 

در همین حال یک مسوول آمریکایی تاکید کرد، نیروها کرد به واشنگتن اطلاع داده‌اند که از منطقه امن در شمال سوریه خارج شده‌اند. از سوی دیگر خبرگزاری شینهوا گزارش داد، حدود ۸۰۰ تن از اعضای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) از منطقه امن طراحی شده در شمال سوریه خارج شده‌اند. یک مقام کرد سوریه هم تاکید کرد، نیروهایشان خروج را پیش از پایان آتش‌بس تکمیل کرده‌اند اما ترکیه به عملیات خود ادامه می‌دهد.

 

کاخ سفید همچنین از اختصاص کمک ۴.۵ میلیون دلاری به نیروهای به اصطلاح "دفاع مدنی سوریه" (کلاه‌ سفیدها) به منظور ایفای نقش در "حفاظت از غیر نظامیان" خبر داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------