آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

انتخابات سراسری زودهنگام؛ شرط تازه جانسون برای تاخیر برگزیت



اخبار,اخبار بین الملل,بوریس جانسون

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه پس پایان جلسه طولانی هیات دولت درباره نحوه اجرای برگزیت، خواهان برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در ۱۲ دسامبر شد.

 

او گفت؛ اگر نمایندگان مجلس خواهان زمان بیشتری برای بحث و بررسی درباره توافق‌نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند بایستی به لایحه برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام رای موافق بدهند.

 

جانسون درباره علت درخواست دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام توضیح داد که اتحادیه اروپا احتمالا برخلاف میل او با تاخیر برگزیت موافقت خواهد کرد. از سویی به گفته او، رای دهندگان انگلیسی اعتماد خود را به پارلمان برای اجرای برگزیت از دست داده‌اند؛ اما دولت قصد دارد تا کار را تمام کند.

 

نخست وزیر انگلیس از حزب اصلی مخالف دولت و سایر احزاب سیاسی خواست تا با لایحه او درباره برگزاری انتخابات زودهنگام که هفته آینده برگزار می شود موافقت کند. او گفت: زمان آن رسیده تا این پارلمان راه را برای پارلمان جدید و تازه نفس باز کند که رای مردم اجرا شود.

 

انتظار می رود اتحادیه اروپا تا فردا (جمعه) نظر قطعی خود را درباره تاخیر برگزیت اعلام کند. جانسون شنبه گذشته از سوی پارلمان وادار شد تا برخلاف میل باطنی، نامه درخواست برای تاخیر برگزیت را به شورای اروپا تسلیم کند.

 

برخی شنیده‌ها حاکی است که اتحادیه اروپا ممکن است با تمدید یک ماهه برگزیت موافقت کند که در آن صورت جانسون بار دیگر تلاش خواهد کرد تا توافق جدید برگزیت را که هفته گذشته با اتحادیه اروپا بدست آورد، به رای پارلمان بگذارد.

 

ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------