تظاهرات لبنانی‌ها برای نهمین روز متوالی/ تدابیر امنیتی ویژه در اطراف کاخ بعبدا



اخبار,اخبار بین الملل,تظاهرات لبنانی‌ها
لبنانی‌ها امروز(جمعه) برای نهمین روز متوالی به تظاهرات خود علیه وضعیت اقتصادی کشور ادامه دادند. در همین حال منابع از استقرار ارتش و اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در اطراف کاخ ریاست جمهوری بعبدا خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، لبنانی‌ها برای نهمین روز متوالی امروز به خیابان‌ها آمده و بیشتر مسیرها را در شهرهای مختلف به ویژه بیروت بستند. نیروهای امنیتی نیز تمامی مسیرهای منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری را با سیم خاردار بستند.

 

از سوی دیگر یک منبع مسئول به روزنامه الجمهوریه لبنان گفت که شمارش معکوس برای پایان دادن به تنش کنونی آغاز شده و تمامی مسیرها باز خواهند شد و روز دوشنبه فعالیت تمامی مؤسسه‌های رسمی و بانک‌ها و کل کشور ازسرگرفته خواهد شد.

 

علاوه بر این ارتش با حضور در اطراف کاخ ریاست جمهوری در بعبدا تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده است.

 

روزنامه الاخبار نیز به نقل از منابعی اعلام کرد که سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان به میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و رهبری حزب‌الله آمادگی خود را برای تشکیل دولت جدید اعلام کرده است اما وی تأکید کرده که قبل از هرگونه استعفایی باید توافق کامل صورت بگیرد وگرنه مانع انجام اصلاحات وزارتی گسترده نمی‌شود.

 

این منابع مدعی شدند که به نظر می‌رسد حزب الله و جریان آزاد ملی لبنان با هرگونه اصلاحاتی که به تغییر جبران باسیل، وزیر خارجه بینجامد، مخالفند.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------