موافقت پارلمان اروپا با طرح آلمان درباره سوریه/ «ماس» به ترکیه می‌رود



اخبار,اخبار بین الملل,اروپا
پارلمان اروپایی با اکثریت قاطع با طرح وزیر دفاع آلمان برای تشکیل یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه موافقت کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، پارلمان اتحادیه اروپا در یک قطعنامه با اکثریت قاطع به طرح "آنگرت کرامپ- کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان برای ایجاد یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه رای مثبت داد. به این ترتیب پارلمان اروپا از پیشنهاد وزیر دفاع آلمان حمایت کرد.

 

"آنگرت کرامپ- کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان خواستار ایجاد یک منطقه امنیتی با نظارت بین‌المللی در منطقه مرزی بین ترکیه و سوریه شده است.

 

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین روز پنج شنبه قاطعانه طرح ترکیه برای اینکه خود یک منطقه حفاظت شده در شمال سوریه تاسیس کند را رد کردند. سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا و رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا در بیانیه مشترکی اعلام کردند که پیشنهاد وزیر دفاع آلمان بحث ها را تغییر داده است.

 

وزیر دفاع آمریکا هم البته ابتکار عمل وزیر دفاع آلمان درباره سوریه را تمجید و با این حال اعلام کرده که نیرویی را برای این عملیات اعزام نمی کند. "مارک اسپر"، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که این کشور در صورتی که شرکای اروپایی اش در شمال سوریه وارد عملیات شوند به لحاظ سیاسی از آن ها حمایت می کند.

 

 وی افزود: ما تصمیم نداریم با نیروهای زمینی و یا هر چیز دیگری در این عملیات مشارکت کرده و سهیم باشیم. وی همچنین گفت که هنوز دقیقا تصمیم وزیر دفاع آلمان را نمی داند.

 

وزیر دفاع آمریکا افزود: تا آنجا که من می دانم این مسئله مطرح است که شرکای اروپایی می خواهند گشت های مشترکی را در این راهروی عملیاتی مشترک هدایت کنند. من فکر می کنم این خوب است. آمریکا مدتهاست از شرکای اروپایی خود درخواست می کند اقدامات بیشتری را برای برقراری امنیت در سوریه انجام دهند.

 

شرکای آلمان در ائتلاف نظامی ناتو هم واکنش محتاطانه ای را به این تصمیم وزیر دفاع آلمان داشته اند. متحدان اروپایی آلمان در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل البته از این ابتکار عمل استقبال کردند، اما هیچ کشوری آشکارا از این پیشنهاد وزیر دفاع آلمان حمایت نکرد.

 

کارن بائر هم از اولین گفتگوهای بسیار دلگرم کننده درباره این ایده خود سخن گفت. وزیر دفاع ترکیه هم خود را در این باره کاملا باز نشان داد که عملیات بازسازی دوباره در این منطقه درگیری با مشارکت سازمان ملل بتواند انجام شود.

 

وزیر دفاع آلمان در عین حال گفت که این یک فرآیند طولانی و راهی دشوار است.

 

"دیدی ریندرز"، وزیر امور خارجه بلژیک هم تاکید کرد که شرایط از زمان توافق بین روسیه و ترکیه کاملا تغیر کرده است.

 

وزیر دفاع آلمان البته درباره این ایده خود حمایت حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی را ندارد و بسیاری از مقامات این حزب با این مسئله مخالفت کرده اند. به همین دلیل وزیر دفاع آلمان در بروکسل نمی تواند از ایده دولت ائتلافی آلمان درباره این طرح خود سخن بگوید.

 

هایکو ماس به ترکیه سفر می کند

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم واکنش محتاطانه ای را به این ایده نشان داده و در سخنانی در پارلمان این کشور اعلام کرد که مهم این است که در نهایت ما درباره چه چیزی با شرکای بین المللی خود در این شرایط می توانیم توافق کنیم. این بستگی به این دارد که ما چه برنامه هایی را دنبال کرده و کدام را انجام نمی دهیم.

 

"هایکو ماس" همچنین امروز در پارلمان آلمان به صورت غافلگیرانه اعلام کرد روز شنبه برای فشار آوردن بر ترکیه برای برقراری آتش بس دائمی در سوریه به این کشور سفر می کند.

 

وی همچنین در ترکیه می خواهد خواستار پایبندی به قوانین بین المللی در برخورد با پناهندگان و حمایت از تلاش های صلح سیاسی برای سوریه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------