آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

عراق: شرایط منطقه در صورت عدم مدیریت صحیح منجر به جنگ می‌شود



اخبار,اخبار بین الملل
وزیر خارجه عراق در سخنانی هشدار داد که عدم مدیریت شرایط منطقه و بحران‌های جهانی موجب بروز جنگ در منطقه می‌شود.

به گزارش فارس، «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق امروز (شنبه) در سخنانی در اجلاس جنبش عدم تعهد، خواستار حل بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌و‌گو و راه‌حل سیاسی شد.

 

به نوشته صفحه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عراق در توئیتر، او گفت که کشورهای منطقه بیش از هر چیزی به ثبات و احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امورد داخلی یکدیگر و مبارزه با خشونت و تندروی نیاز دارند.

 

وزیر خارجه عراق که به نیابت از رئیس‌جمهور این کشور در اجلاس عدم تعهدها در باکو سخن می‌گفت، تأکید کرد که اگر شرایط منطقه و بحران‌های بین‌المللی به خوبی مدیریت نشود، منجر به شعله‌ور شدن جنگ خواهد شد.

 

«محمد علی الحکیم» در ادامه ثبات و پایداری سیاسی در عراق را مرهون همکاری و حمایت همسایگان و دوستان عراق دانست و گفت که کشورهای اعضا در جنبش عدم تعهد باید همکاری با یکدیگر را توسعه دهند.

 

او با اشاره به موضوع فلسطین، گفت که موضع عراق در قبال فلسطین ثابت و در راستای حمایت از مقاومت مردم فلسطین در مبارزه‌اش علیه اشغالگران اسرائیلی و سیاست شهرک‌سازی است.

 

وزیر خارجه عراق همچنین تنها راه حل بحران سوریه را سیاسی و مبتنی بر مبارزه با تروریسم دانست و در خصوص یمن نیز خواستار حمایت از تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ در این کشور شد.

 

نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اول و دوم آبان ماه (۲۳ و ۲۴ اکتبر) در باکو برگزار شد. هجدهمین نشست جنبش عدم تعهد (NAM) در سطح سران نیز روزهای جمعه و شنبه (۲۵ و ۲۶ اکتبر) سوم و چهارم آبان ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و به میزبانی «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور برگزار شد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------